Full version: En riktig Hjälte
fuchsian

Hej alla fågelvärnare,

Jag vill berätta en solskenhistoria som jag var med om igår kväll.
Vi, maken och jag hade seglat ut under dagen och när vi kom hem och svängde in från gatan mot vårt garage, så mitt framför dörrarna satt en liten starunge. Han hoppade lite hit och dit, så maken backade undan bilen och jag gick mot den lille krapaten. Han gjorde ett par försök att hoppa mot tegelväggen, men kanade ner, fick inget tag. Jag hörde fågelmamman som kom närmare och jag vände mig så att ungen satt i gång att hoppa mot det hållet jag ville. Vi hann hamna ute på gatan, men han hoppade vid sidan om. Där stod en parkerad bil och ungen gjorde ett försök att flyga, men krachade mot sidan av bilen. Han låg stilla en stund och ena vingen var utfält, så jag blev rädd att han fick en ordentlig smäll.
Jag brukade småvissla, som jag har gjort på baksidan, där de har sina boen, så mamman kände igen det och hennes läte var inte så panikartad, men hon kallade på den lille. Jag följde en bit till i den takt ungen orkade och så kom vi till nästa parkerade bil.
Mamman var helt nära mig och ungen hoppade under bakdelen av bilen och vad ser man! En starunge till!
De båda ungarna kom sams och följe efter mamman, så då lämnade jag det hela åt dem att klara av.

Där ser man hur en människa och en orolig fågelmamma kan sammarbeta! Fantastiskt! ....

Min make var senare ute och stängde av gräsklipparen, så såg han dem upp i boet ---- lyckligt slut, som värmde hjärtat. ........ bravo.gif Men den lille stackarn hade nog inte klarat sig pga. trafiken och att han redan var förvirrad framför garageporten. ....... Denne lille unge kallar jag en riktig Hjälte! .... wub.gif Fuchian
zaaritha
Tack för att du bryr dej!
fuchsian
CITAT (zaaritha @ 26-06-2010, 20:49) *
Tack för att du bryr dej!

Det var så hjärtskärande att se den stackarn och hans förvirring, så djurvänner som vi är, så bestämnde vi att jag försöker, pga att de känner igen min vissling. Jag fick stoppa en bil tills ungen var ur vägen.
Det blev glada skratt från bilen när de såg vad jag höll på med.
När jag gick till mitt arbete tidigt på morgonen gm gångvägar, så det kunde vara flera daggmaskar på asfalten som jag i förbifarten blockade från asfalten och lade dem på gräset.
Min dotter brukade samla daggmaskar åt mig när hon var under 10 år och de skulle till vårt köksland och jobba. Jag hade inte bett henne att göra det, men hon lärde sig när hon var med mig ute. Hon har nu 2 hundar, den 3;de dog hastigt ett år sedan .... och jag som väntar på barnbarn .....

Jag kunde hata min far som ville att jag skulle samla maskar till honom för att han kunde meta.
Tala om att vara blödig ..... -cry-.gif och bättre har det inte blivit under åren. På försommaren brukar änderna komma med sina små ulltussar i våran hamn och jag brukar plocka med mig nåt att mata med. Det kvittar hur maken gnäller att nu kommer de upp och skiter i båten. Vissa var så tama att de hoppade på kanten för att vara säkra att få en smakbit. .... Fuchian
zaaritha
Jag gillar dej---tjejen!
Äntligen en som är lika blödig som jag!
Jag bär ut spindlar, skalbaggar, ja allt som kryper!
Fast--jag blir stel av fasa när det gäller tvestjärtar--så bär jag ut dem!
Tusenfotingar är min absoluta fasa--men; jag dödar dem inte!
Så--vi får väl jobba vidare på att insekter ska leva!
fuchsian
CITAT (zaaritha @ 27-06-2010, 01:17) *
Jag gillar dej---tjejen!
Äntligen en som är lika blödig som jag!
Jag bär ut spindlar, skalbaggar, ja allt som kryper!
Fast--jag blir stel av fasa när det gäller tvestjärtar--så bär jag ut dem!
Tusenfotingar är min absoluta fasa--men; jag dödar dem inte!
Så--vi får väl jobba vidare på att insekter ska leva!

Hej zaaritha, ....... smiley_small_hug.gif

Äntligen känner jag mig inte så dum. Jag fångar flugorna som kommit in, innan min make tar till hårdare metoder. Samma sak med annat småkryp som kommit fel. Trots allt är allt levande en gåva på sitt sätt här på jorden och att jag har haft en speciell känsla för djur redan fr, början, så det är inte en stor sak att acceptera det.
Jag hade en älsklingshöna när jag var liten, den var mindre än de andra och mer brunspäcklig och jag började att ha den med mig, under armen, om vi skulle göra längre äventyr. Min mor hotade mig med guds straff om jag var olydig, så jag brukade krypa under bärbuskar med min höna och "snacka med gud", för mig blev han inte en ond gud utan min Farbror Gud.
En kväll skulle mamma gå på tältmöte och jag se efter min lillasyster, men hon sov. Jag tog min höna under armen och gick till väckelsemötet. Tänkte att hönan behövde höra guds ord.
Ooooh, vilken kalabaluns det blev! Även att jag smög längst bort, så blev jag och hönan upptäckta.
Jag blev sååå himla arg för detta orättvisa att jag trängde mig fram till pastorn och sade att jag ville att hönan skulle få chanchen att få höra guds ord och hon (hönan) är minsann gudfruktig höna för vi pratar med farbror gud så ofta vi hinner.
Inget hjälpte, min mor släpade oss hem och jag lämnade hönan i hagen och det som följde var inte från gud, mamma använde björkris och slog min bake randig... Trots detta kännde jag att jag hade rätt ..... angel_not.gif .. Fuchian .. Du är också en vän som jag gillar ..... smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (fuchian @ 27-06-2010, 10:15) *
Hej zaaritha, ....... smiley_small_hug.gif

Äntligen känner jag mig inte så dum. Jag fångar flugorna som kommit in, innan min make tar till hårdare metoder. Samma sak med annat småkryp som kommit fel. Trots allt är allt levande en gåva på sitt sätt här på jorden och att jag har haft en speciell känsla för djur redan fr, början, så det är inte en stor sak att acceptera det.
Jag hade en älsklingshöna när jag var liten, den var mindre än de andra och mer brunspäcklig och jag började att ha den med mig, under armen, om vi skulle göra längre äventyr. Min mor hotade mig med guds straff om jag var olydig, så jag brukade krypa under bärbuskar med min höna och "snacka med gud", för mig blev han inte en ond gud utan min Farbror Gud.
En kväll skulle mamma gå på tältmöte och jag se efter min lillasyster, men hon sov. Jag tog min höna under armen och gick till väckelsemötet. Tänkte att hönan behövde höra guds ord.
Ooooh, vilken kalabaluns det blev! Även att jag smög längst bort, så blev jag och hönan upptäckta.
Jag blev sååå himla arg för detta orättvisa att jag trängde mig fram till pastorn och sade att jag ville att hönan skulle få chanchen att få höra guds ord och hon (hönan) är minsann gudfruktig höna för vi pratar med farbror gud så ofta vi hinner.
Inget hjälpte, min mor släpade oss hem och jag lämnade hönan i hagen och det som följde var inte från gud, mamma använde björkris och slog min bake randig... Trots detta kännde jag att jag hade rätt ..... angel_not.gif .. Fuchian .. Du är också en vän som jag gillar ..... smiley_small_hug.gif

Ååååååå,nu blev jag ännu lyckligare och gladare!!! wub.gif smiley_small_hug.gif biggrin.gif

Du är verkligen inte det minsta dum;KOM IHÅG DET!!!
Och en sådan underbar berättelse från din barndom!!!Jag blev riktigt berörd!!!

Jag kan riktigt se hur du satt under busken och talade till Gud och hur du gick till tältmötet,du var enormt modig som de troende borde har tagit till sig med öppna armar! smiley_small_hug.gif

På tal om Gud så talar jag med Gud varenda dag flera gånger och du skulle bara veta vilka kloka svar jag får,men jag går aldrig till kyrkan eller överhuvudtaget till några möten,eftersom jag anser att de har förvrängt vad Gud är!
smiley_small_hug.gif från Kyllikki

P.S Här nedan är min blogg om Jesus,men mycker har förändrats sedan jag skrev senast i den....

http://levamedjesus-kyllikki.blogspot.com/
xlxl67
Fantastisk historia. Eloge till er som hjälpte till! rose.gif
fuchsian

Tack er alla som läste mina djurhistorier. Det bevisar att det finns innom oss det gudomliga ljuset, utan att lyssna på predikan på söndagarna.

Det fanns en tid då man blev vuxen och andra retade mig för detta. Vilken lipsill som gråter hos en överkörd igelkotte, för att ta en av många händelser.

Jag har alltid vetat att vår herre är det högsta ljuset, dit vi återvänder när vår kropp lägger av.
Jag har haft upplevelse när jag var som ande ovanför min sjukhussäng. Jag väntade tvillingar, men den ena hade lagt sig i bukhålan och när den växte så brast ett rätt kraftigt blodkärl. det jag kommer ihåg var det enorma lugnet som mötte mig när de sprang med sängen till operation. Helt plötsligt svävade jag och jag fich i min famn den lille Nikolaj som bebis. Det var en evighet, det ögonblicket när vi såg in i varandras ögon. Men sedan tonades han bort och jag blev flummig av narkosmedel och när jag vaknade ur narkosen, trodde jag på allvar att jag hade kommit till andra sidan. Jag hörde sång och sedan såg jag levande ljus, alla i vita, långa kläder, men något stämde inte, upptäckte jag. Inte ska jag behöva 2 påsar blod och andra dropp där uppe? Jag vaknade ur narkosen när luciatåget kom genom där vi nyopererade låg.
Va arg jag blev!!!! crying.gif kände mig eländig och minnet av Nikolaj fanns kvar, den babydoften .... -cry-.gif
tre veckor senare aborterade den andra bebissen. Vi hadde fått en dotter som var då ca. 8 mån.

Sen var det med grisen, när jag skulle lära den simma i grannens veteäng, så att den inte drunknade, men det är en annan historia ....
Som kosmisk healer och medium jobbar jag innom den högstes ljus och är tacksam att kunna hjälpa och trösta, men nån spå-madam tänker jag inte bli, tror inte på det för de jobbar för pengar och många vill göra svagare personer beroende av ett medium. Mina klienter frågar ibland att hur ofta ska man komma igen, då säger jag att endast om du är mitt i ett kaos el sorg, inte annars.. .... Fuchian ... trevligt att möta er, skriver upp namnen så jag kommer ihåg er. Ha en bra natt! sleeping.gif
sqrulan
smiley_small_hug.gif Att rädda små djur och insekter tycker jag är helt okej för det gör jag med men då du börjar att skriva om kosmiska upplevelser så tror jag att du irriterar mer än vad du gör nytta faktiskt!? Inget elakt menat för jag har själv gått igenom och sett en hel del oförklarliga saker som jag inte förstår? g.gif
Att en annan människa ska fungera som nån healer och läka skador i en mänsklig kropp det går över min uppfattningsförmåga! Men att man kan hela sig själv med "pepptalk" det kan jag förstå så det kan ju vara så att om en person får "peptalk" kärlek och omtanke så kanske den personen blir frisk för att någon bryr sig om!

Jag anser att reinkarnation är nog svaret på alla frågor?!
Men jag tror inte på någon som helst "gud" utan det är vad som jag tror kommer att hända den dagen jag dör....återvinnig!
Nu menar jag inte den jordiska förruttnelsen!
Om nu vi människor kan tro på himmel och helvete så är det väl lika möjligt att tro på reinkarnation och får jag välja så blir det nog det sistnämnda som känns mest logiskt!
Ingen har sett slutet, ingen har bevis på varken himmel eller helvete så jag föredrar det sistnämnda fast jag vet att jag inte kan bestämma och att INGEN vet!
Hoppa inte på mej nu eller nån annan som tycker nåt, nono.gif låt folk få tycka och känna som dom vill!?
Vi lever i en fri värld!
Tänk till! Ewa
fuchsian
Sprulan,

Du skrev ett tag sedan till en tråd som heter "en riktig Hjälte", där jag berättade om mina tokerier med hönan i tältmötet och annat innom djur och att vara "blödig". Jag hittade den nu när jag blädrade igenom en del inlägg som jag endast läste igenom.
det blev alldrig mera skrivet på denna tråd som innehåller så mycket kärlek till levande varelser.

Jag skrev i ett annat ställe om igelkotten "Lopplisa" som vi hade under några somrar hos oss när min dotter var liten.
Med tiden gjordes vissa trädgårdar om och där fanns inte längre nån plats till en kotte och det är flera år sedan.
Det blev en glad överraskning ett tag sen i juni när vi satt på kvällningen i växthuset och en igelkotte gick förbi, men jag kunde inte hålla mig stilla utan den stackarn vände om, men nu vet vi var hon håller hus. Under den heta tiden har jag sett till att det finns vatten nära boet och lite av varje för att äta. Det har blivit så insynskyddad under tuijahäcken att den kanske är en ättling till våran Lopplisa.
När vi ansade tuijan så samlade jag ihop en del små kvistar och annat som skulle tjäna som skydd till den lilla och att de åter kunde komma och trivas hos mig.

Den historien med grisen som jag lovade berätta, blev inget av och kanske lika bra med det.

Ville bara höra av mig, när jag hittade denna tråd. Ha det så gott. ..... fuchian...
sqrulan
g.gif Men du? Tänk till en stund.... det är ju du som har skapat denna tråd? Har du glömt det? Hur mår du egentligen? Förlåt min fråga för det angår mej inte, men jag bryr mej om dej ändå??? wink.gif
Jag som jobbar innom vården börjar fundera vad som är fel? Du är säkert en fin person men allt du skriver blir såååå Fel och många blir irriterade över detta!
Fdrågan som jag vill ställa helt öppet/eller du kan svara med pm: Hur mår du?

Nånstans så finns det ett fel! Om felet sitter i din hjärna/fantasi eller i andras hjärnor och fantasier det tycker jag att du först och alla andra också ska kolla upp.
Om du nu Fuchian upplever att alla är EMOT dej så har du fel. Läs igenom allt vad du har skrivit i alla trådar och skriv ned på ett papper varje gång du känner att någon gör fel mot dej!
OM du inte kan med din innersta själ se att forumvännerna ville dig väl i början ja då kan jag inte tro på att du är nåt annat än en lurefax!
Tyvärr så är det så! unsure.gif

Jag är faktiskt mer djurvän än människovän! Djur är aldrig långsinta och taskiga, dom tar dagen som den kommer!
Gunilla T
..och även historien om starungen är påhittad, starungarna lämnar boet första dagarna i juni (lite variation beroende på var man bor) och de återvänder inte till boet när de en gång lämnat det.

Dethär hittade tottes matte/fuchian på efter att jag bad henne sluta kladda i tråden "Ett lyckligt slut"
fuchsian

Sqrulan,

OK, har tittat igenom en del annat också, men jag har inte glömt att jag startade detta när det med fågelungen var aktuellt, men hade sedan inte varit på ett tag just här.

Det slog mig nämligen att det var sååå rart att fågeln blev räddad och sen skrev zaaritsa och silos på den tråden. det sista var ju du som skrev, men jag har varit borta till och från, så hadde inte pejling på allt och alla.
Sant, redan fr. början fick jag en viss person efter mig till och ifrån, men sedan eskalerade dessa elakheterna med henne i spetsen och en hop andra. Vad jag än skrev, har jag fått skit, men i vissa forum har jag mött hjälpsamma medlemmar som hjälpt mig med växter och sånt.

Jag har tänkt en stund och undrar, hur kommer det sig att man börjar fråga hur jag mår ex.ex., är det att mjölka ut fler uppgifter fr. det privata planet eller fattar inte vissa att vi alla kan inte vara lika strömlinjeformade för att passa in?

Jag är mycket mångsidig person och har sysslat med många hobbies och gör det fortfarande. Vår bekantskapskrets är rätt stor och de som står mig närmast har inte frågat om dessa saker och min personlige läkare känner mig sedan 20 år tillbaka, först som arbetskamrater och han är rak på sak, men har inte hört något sådant som du nu frågar mig om.
Hur kan det komma sig?

Min mening är inte att hoppa på dig, du skriver sakligt om dina åsikter och det uppskattar jag, men frågan är, vad är det som sökes? confused.gif ... Fuchian ...
sqrulan
rose.gif Om jag får tycka liiite så skulle vi acceptera Fuchian som hon är? Låt hon få tycka va F hon vill! Vi lever i ett fritt sverige!"?
Ta mera reda på verklighetens helvete där det ALLTID är skjutvapen o mord!!!!!!!!!!!!!!! nu för tiden?
Vi svenskar gör inte så???? Inte så mycke i alla fall!
Jag är ingen rashatare men jag tror nog att vissa borde SATAN! åka hem! ranting.gif Dom är inte välkomna i MITT/VÅRT land!?
Dom som borde få vatten o mat dom sitter kvar i Sudan med flugor i ögonen!!!!!!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif Dom orkar inte reta en regering o dom orkar endast att ANDAS! -cry-.gif
fuchsian
CITAT (Gunilla T @ 31-07-2010, 18:31) *
..och även historien om starungen är påhittad, starungarna lämnar boet första dagarna i juni (lite variation beroende på var man bor) och de återvänder inte till boet när de en gång lämnat det.

Dethär hittade tottes matte/fuchian på efter att jag bad henne sluta kladda i tråden "Ett lyckligt slut"

Gunilla,

Lämna mig ifred med dina lögner, måste du alltid jaga efter mig vart än jag tar vägen i forum???? sos.gif Kollade inlägget, datum 26.6 sedan bortrest
för fasen, jag vet inte vilken fågelrackare det var, men de var ju lika stora som morssan sin, jag antog det som maken trodde, och även han är inte nån fågelkännare.....Fattar ni inte .... Åska ....el. .....F.
Snart tål jag inte ens se ditt namn!!!!
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 19:20) *
rose.gif Om jag får tycka liiite så skulle vi acceptera Fuchian som hon är? Låt hon få tycka va F hon vill! Vi lever i ett fritt sverige!"?
Ta mera reda på verklighetens helvete där det ALLTID är skjutvapen o mord!!!!!!!!!!!!!!! nu för tiden?
Jag är ingen rashatare men jag tror nog att vissa borde SATAN! åka hem! ranting.gif Dom är inte välkomna i MITT/VÅRT land!?
Dom som borde få vatten o mat dom sitter kvar i Sudan med flugor i ögonen!!!!!!!!!!!!!!!!!! -cry-.gif -cry-.gif Dom orkar inte reta en regering o dom orkar endast att ANDAS! -cry-.gif

Det tycker jag också och lämnar detta skit och går i min egen väg, men från mig kommer ni inte få mer bränsle i småprat.
Jag har växter som är mer intressantare att kolla efter och jag är mer djurvän än det andra.

Jag har inget att göra hur de skjuter folk i andra länder, de är inte mina krig.
Jag är svensk och antagligen förblir det, men lägger inte nån kraft på ytissar och sprider inte hat som du gör just nu.
Du var svekfull mot mig i förra inlägget när du frågade hur jag mår, men låter det passera, förresten tack, jag mår bra. ------ Fuchian
sqrulan
CITAT (fuchian @ 31-07-2010, 20:44) *
Gunilla,

Lämna mig ifred med dina lögner, måste du alltid jaga efter mig vart än jag tar vägen i forum???? sos.gif Kollade inlägget, datum 26.6 sedan bortrest
för fasen, jag vet inte vilken fågelrackare det var, men de var ju lika stora som morssan sin, jag antog det som maken trodde, och även han är inte nån fågelkännare.....Fattar ni inte .... Åska ....el. .....F.
Snart tål jag inte ens se ditt namn!!!!

slap.gif Men va!!?? Man måste ju förstå att andra vet mer än vad man själv vet!Eller? Vem ska man då luta sig mot då man tvivlar?
Hoppas att du kan sluta att vara så arg o besviken.....vem vinner på det?
Jag kan väl då dra en gamma sak:

POSITIVA NYHETER
Tio Guds bud

1. Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig.
2. Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar hans namn.
3. Tänk på vilodagen, så att du helgar den.
4. Hedra din fader och din moder för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.
5. Du skall inte dräpa.
6. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
7. Du skall inte stjäla.
8. Du ska inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
9. Du skall inte ha begärelse till din nästas hus.
10. Du skall inte ha begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.

Uppdaterad 2005-09-27

www.yakida.se

Nu kanske jag skrev en massa fel men det bry jag mej inte om........... hbd.gif
Jag är berusad av akohol och jag har tänkt på detta sååå mycket!?
Varför är man le o elak mot en annan person? Vad vinner man på det? PÅ INTERNET?????????? dunno.gif
Om vi nu skulle råka vara dom klokaste på denna jord..........................?????????????????
sqrulan
bravo.gif En avtio klarade jag!? DU SKALL INTE DRÄPA! giggle.gif
sqrulan
Fuchian!
Du vet väl att du är den enda som är du!!!!
Ta vara på det!
Du verkar så lessen?
Aqvakul
CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 20:20) *

Vadan detta otrevliga utbrott, både väldigt främlingsfientligt och klart OT... thumbdown.gif

CITAT (sqrulan @ 31-07-2010, 21:27) *
Nu kanske jag skrev en massa fel men det bry jag mej inte om........... hbd.gif
Jag är berusad av akohol och jag har tänkt på detta sååå mycket!?

Det är kanske inte så lyckat att försöka skriva "sanningar" när man är berusad... smiley_small_hug.gif

fuchsian
Aqvakul,

Jag tänker inte vara här mera och brukar inte snacka med spriten, så jag tar och lägger mig. (menar inte dig)
Natti natti Aqvakul, hoppas på bättre dagar ..... F ....
sqrulan
thumbdown.gif Fegis!

Om vi nu är här på jorden.....Tillsammans? Hur ska vi fixa detta?

Jag skulle nog helst vilja bo uppe i berget i en liten koja med jordvärme! Det värsta som jag vet är folk som tror att dom kan o vet allt!
Jag är en sån individ som hellst vill vara själv......jag klarar inte av normala personer som beter sig som idioter!!!!!!! confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon