Full version: paprika odling
aram22
har bytt jord jag bytte ny blomjord och det funkar eller här är en bild[attachment=51445:Foto_0096.jpg]
kulnog
Du får sluta skapa nya trådar. Ta alla dina frågor i en tråd!
aram22
CITAT (kulnog @ 26-06-2010, 18:21) *
Du får sluta skapa nya trådar. Ta alla dina frågor i en tråd!

men alla glömmer mina trådAR
Alexander-VG-zon3
jag tror nog mer att folk tröttnar om det blir för mycket, jag tror ingen har glömt dina trådar jag tycker det är ganska bra aktivitet i några av dom. och lägger du in nya inlägg i din ''gamla tråd'' så kommer den ju upp på nytt överst i listan så att fler ser den.

alltså trycker du på ''Nya inlägg'' i menyn här ovan, så ser du att alla trådar som har just nya inlägg kommer på första sidan. och även kommer dom på första sidan i kategorin. som sagt du behöver inte göra nya trådar när du egentligen bara skriver ett nytt inlägg.

det blir väldigt osammanhängande att förstå och svårt att hjälpa till, vilket i sin tur kan göra att folk istället undviker.

exempel skriver du en ny tråd ''nu har jag gjort detta, funkar det?'' när det tillhör en annan tråd. det går inte dela upp varje inlägg i nya trådar. hoppas du förstår. tummenupp.gif
DykUnderYtan
Kan bara hålla med de andra. Senaste dagarna har jag sett så många paprikatrådar att jag knappt orkar läsa dem längre. Försök hålla dig till en och samma tråd istället, detta skapar bara irritation.
aram22
CITAT (DykUnderYtan @ 26-06-2010, 19:43) *
Kan bara hålla med de andra. Senaste dagarna har jag sett så många paprikatrådar att jag knappt orkar läsa dem längre. Försök hålla dig till en och samma tråd istället, detta skapar bara irritation.

okej så nu undrar jag hur långtid det tar till hella krukan är fylld med rötter
Platinum
Från det du sår ett paprikafrö får du nog vänta iaf 6-9 månader innan du får en frukt. Jag sår i januari-februari och får ingen frukt at räkna med förrän det börjar bli augusti, det mesta får jag skörda inomhus när plantorna flyttat in igen. Bor i zon 4.
aram22
CITAT (Platinum @ 26-06-2010, 23:07) *
Från det du sår ett paprikafrö får du nog vänta iaf 6-9 månader innan du får en frukt. Jag sår i januari-februari och får ingen frukt at räkna med förrän det börjar bli augusti, det mesta får jag skörda inomhus när plantorna flyttat in igen. Bor i zon 4.

ok tack för svaret mvh aram
aram22
hej alla jag undrar en sak jag ska åka utomlands den 6 juli och har både stam rosor och en paprika planta hur ska dom klara sig utan vatten 1 månad -cry-.gif vill inte att dom dör snälla vad ska jag göra. mvh aram ,ska åka med min pappa . min mamma har inga gröna fingrar så hjälp !!! -cry-.gif
aram22
väldigt tacksam happy.gif för svar
*Stintan*
Be någon vattna!
Hoffie
Eller så kan du hoppas på ett mirakel
aram22
CITAT (Hoffie @ 28-06-2010, 03:35) *
Eller så kan du hoppas på ett mirakel

ja heller hur rotfl.gif

min mamma ska åka i väg den 19 juli i 10 dagar så hon vattnar tills dess

hej alla det börjar komma upp ett blad från andra bladena på min paprika planta är det tillväxt blad . bilder kan laddas upp om ni inte förstår mvh
BeaW
Har du någon granne som kanske kan sköta vattningen medan ni är borta? Kanske du bär dit krukorna så behöver man inte byta nycklar och annat. Enklast om man bor i lägenhet till exempel.
Lycka till!
aram22
CITAT (BeaW @ 28-06-2010, 10:56) *
Har du någon granne som kanske kan sköta vattningen medan ni är borta? Kanske du bär dit krukorna så behöver man inte byta nycklar och annat. Enklast om man bor i lägenhet till exempel.
Lycka till!

kanske det thanks.gif
aram22
CITAT (Platinum @ 26-06-2010, 23:07) *
får den tillräckligt med ljus om den står under ett lysrör så här [attachment=51539:Foto_0098.jpg]
aram22
tack alla för era svar biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon