aram22
Hej alla :rolleyes:hej alla jag undrar vad ni tycker om att odla bäst inomhus

CITAT (aram22 @ 27-06-2010, 10:55) *
Hej alla rolleyes.gif hej alla jag undrar vad ni tycker om att odla bäst inomhus
Åsa, mälardalen zon 2
Ifall det ska vara ätbart säger jag groddar, de funkar även i dåligt ljus.
aram22
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-06-2010, 11:58) *
Ifall det ska vara ätbart säger jag groddar, de funkar även i dåligt ljus.

okej men jag menar vad för frukt/grönsak ni gillar att odla
Åsa, mälardalen zon 2
Groddar är grönsaker.

De flesta grönsaker/frukter är inte lämpliga för inomhusodling malabarspenat funkar ju hyfsat men man kan ju inte ha någon 10 liters kruka på fönsterbrädan så det blir ofta en mindre kruka = det blir inte så värst mycket bladmassa så jag brukar då inte skörda från den utan har den som prydnad.
aram22
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 27-06-2010, 16:03) *
Groddar är grönsaker.

De flesta grönsaker/frukter är inte lämpliga för inomhusodling malabarspenat funkar ju hyfsat men man kan ju inte ha någon 10 liters kruka på fönsterbrädan så det blir ofta en mindre kruka = det blir inte så värst mycket bladmassa så jag brukar då inte skörda från den utan har den som prydnad.

okej Åsa jag har en inglasad balkong där borde väl det gå att odla det mesta confused.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Fast frågan var ju vad är bäst att odla inomhus, och en balkong är inte inomhus.

Skuggar man och vädrar väl så det inte blir för varmt under sommaren kan man odla det mesta på en balkong, tomater, paprika, gurka, mangold, basilika, krusbär, vinbär, vindruvor etc. etc.
flingan
Det enda rätta är chillis ! jag har odlat chillis inomhus (och utomhus) i snart 10 år de som är inne året runt ger minst lika mycket som de som är utomhus.. den äldsta chillin jag har nu är 6 år
aram22
CITAT (flingan @ 27-06-2010, 16:49) *
Det enda rätta är chillis ! jag har odlat chillis inomhus (och utomhus) i snart 10 år de som är inne året runt ger minst lika mycket som de som är utomhus.. den äldsta chillin jag har nu är 6 år

wow 6 år gammal
Alexander-VG-zon3
vad är du intresserad av att odla ?

bara grönsaker, eller gillar du kryddor och exotiska frukter med ?

vad för typ av bär/frukt-växter vill du odla ?

vad har du för läge(sol eller skugga) och lägsta temperatur(på vintern) på din inglasad balkong ?
aram22
1. bara grönsaker 2har på morgonen och förmiddagen direkt sol ljus 3. på vintern om det är stängt på balkongen 5ctill 10
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon