Full version: jordgubbar hur
aram22
hej alla kan man odla jordgubbar för jag har ingen trädgård jag bor i lägenhet. tänkte faktiskt odla nästa år men frågan är, hur stor ska krukan vara . mvh aram rolleyes.gif
ebbasiglite
Jag har köpt plantor; det är nästan enklast. Fyra respektive tre plantor har jag i varsin balkonglåda sen har jag tre plantor i en ampel. Det fungerar jättebra på balkongen och jag plockar ett par gubbar om dagen allt eftersom dem mognar.
aram22
CITAT (ebbasiglite @ 27-06-2010, 16:22) *
Jag har köpt plantor; det är nästan enklast. Fyra respektive tre plantor har jag i varsin balkonglåda sen har jag tre plantor i en ampel. Det fungerar jättebra på balkongen och jag plockar ett par gubbar om dagen allt eftersom dem mognar.

okej tack för svaret mvh aram rolleyes.gif
zissi
Ampeljordgubbar kan du odla i en hängampel. Bara man kommer ihåg att vattna den nästan varje dag och så näringslösning någon gång i veckan så blommar den så fint och ger några gubbar om dagen under sommaren. Så här ser min ut idag. Det är två dygn sedan jag skördade gubbar sist så över helgen har det mognat många tack vare solen och värmen som vi haft här i helgen.

[attachment=51503:Hembakat...arhelgen.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon