Full version: Iris
mamamaggan
Har tänkt göra om en rabatt . Den har morgonsol men på em ligger den helt i skugga. Tänkte mig funkia och iris tillsammans , skulle det funka ?
Gunilla T
Det går säkert bra - jag skulle kanske välja Iris sibirica - strandiris som inte är så beroende av sol som Iris germanica är. Funkia är sååå vackra men plantera inte för tätt - en del funkia blir rejält stora med tiden beroende på sort och även iris brer ut sig.
Nettan8
Jag flyttade mina irisar för ett tag sen och nu får de inte lika mycket sol som innan. De får lite fm sol o kanske nåt litet efter det men inte mkt. De blommar väldigt fint men kommer lite senare än vanligt.
mamamaggan
Tack för de svaren , då skulle det alltså funka. Ser framför mig funkia med iris emellan där den blommande irisen sticker upp som ett utropstecken . Blommar alla funkior förresten ?
Gunilla T
Japp det gör dom!...från de minsta minihostorna till de största - alla blommar de, oftast med ljusvioletta blommor men även vita.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon