mamamaggan
27-06-2010, 15:55
Har tänkt göra om en rabatt . Den har morgonsol men på em ligger den helt i skugga. Tänkte mig funkia och iris tillsammans , skulle det funka ?
Gunilla T
27-06-2010, 19:23
Det går säkert bra - jag skulle kanske välja Iris sibirica - strandiris som inte är så beroende av sol som Iris germanica är. Funkia är sååå vackra men plantera inte för tätt - en del funkia blir rejält stora med tiden beroende på sort och även iris brer ut sig.
Nettan8
27-06-2010, 19:41
Jag flyttade mina irisar för ett tag sen och nu får de inte lika mycket sol som innan. De får lite fm sol o kanske nåt litet efter det men inte mkt. De blommar väldigt fint men kommer lite senare än vanligt.
mamamaggan
27-06-2010, 21:36
Tack för de svaren , då skulle det alltså funka. Ser framför mig funkia med iris emellan där den blommande irisen sticker upp som ett utropstecken . Blommar alla funkior förresten ?
Gunilla T
28-06-2010, 08:32
Japp det gör dom!...från de minsta minihostorna till de största - alla blommar de, oftast med ljusvioletta blommor men även vita.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.