Full version: Hos mig blommar...
Heidi24
Hos mig i Märsta blommar nu:
Heroïne de Vaucluse
[attachment=51482:IMG_0840.jpg]

Madame Boll
[attachment=51483:IMG_0846.jpg]

Och lilla Crystal Palace som ville med hem från Plantagen härom veckan:
[attachment=51484:IMG_0832.jpg]

//Heidi
Kajsa
Ja det är härligt, nu ligger de flesta rosorna i startgroparna, man får fota lite varje dag ! Alla som frös ner är det full fart på nu.
Din första ros Heidi var väl inte så vanlig, berätta.
svennis
Fina bilder!
Madame Boll blommar inte här ännu.
Men en Pimpinell som heter Haidee. Har du den?

Haidee.JPG

Skall vara en fin ros från Canada 'Haidee'
Skinner, Manitoba, 1953

kerstin z5-6
Fina alla !:)
Heidi24
Hej!

Jag vet inte så mycket om Heroïne de Vaucluse, inköptes förra året från Rosenposten.
Det är en Bourbon, sommarblommande, zon 3, ska ha kraftig doft, men det har jag inte känt av ännu. Kan bli ca 120 - 150 cm. Jag har så liten baksida så det får inte plats med så många rosor så de får vara ganska små eller växa på höjden biggrin.gif
Jag har inga Pimpineller. Mest Bourbon och Austinrosor. Trodde de flesta rosorna hos mig hade fryst bort men de har kommit upp allihopa utom Schneewittchen som dog.
Ezereht
Helt underbara biggrin.gif Vilken zon bor du i? Ser ut som delikata skönheter.
Heidi24
Jag bor utanför Arlanda, tror att det ligger i zon 3. Sen är min baksida inramad av thujahäckar på två sidor och en garangelänga på kortsidan så det är nog ganska skyddat.
Heidi24
Nu har även Coupe d'Hébé och Cornelia slagit ut:
[attachment=51625:IMG_1043.jpg]

[attachment=51626:IMG_1067_Cornelia.jpg]
Heidi24
Några till som blommar:
Chartreuse de Parme och Felicia
[attachment=51768:IMG_1156...de_Parme.jpg]

[attachment=51769:IMG_1157_Felicia.jpg]
Felicia är ny för i år och jag är jättenöjd hittills.
Kajsa
Läckra bilder Heidi rose.gif
Ezereht
Ja jättefina. Jag har också vitpytta till en del av mina rosor, en superbra roskompis!
skogstroll
Hos mig börjar rosen Felicité Parmentier blomma wub.gif och Summerwind (tror jag den heter). Nån har däremot varit och knaprat lite här och där på växterna så det kanske är lite mindre än det borde vara thumbdown.gif Dillen skjuter i höjden och clematisen har fått små fina rufsiga bollar. Några vildrosor som jag inte vet var det är för sort blommar också med rosa blommor. Snart är det dags för doftschersminen också
Heidi24
Tackar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon