Full version: ritprogram
MarieC
Hej!
Jag undrar om nån av er vet om det finns nåt slags ritprogram nånstans där man kan rita in tex ett hus i en viss färg o lägga till växter i en färg o se hur det kommer bli i verkligheten?

Jag håller nu på o ska göra om hela trädgården o jag är nybörjare så jag tycker det är svårt att se framför sej hur det kommer bli i verkligheten. Jag har sökt som en tok på nätet men jag har inte hittat nåt lättfattat program.
Nån som vet?
lavendelgården
Hej!
Det där med ritprogram är enligt min mening tveeggat. Det ser i alla fall inte ut riktigt som på ritningen, när det är klart. Jag föreslår att du i stället tar en bit i taget - skaffar växter som du gillar och så småningom kommer underfund om vad som passar ihop och då - när du ser storlek, färg, bladformer mm flyttar om, bygger ut och SKAPAR - vilket är det roligaste i trädgården. Det finns inga måsten, det finns inga krav - var och en provar sig fram och i trädgårdsvärlden blir din trädgård - just DIN trädgård.
Lycka till
Åsa
Alba
Plantagen har ett ritprogram. Jag har inte provat så jag vet inte om det är bra.

Plantagen
MarieC
ok..tack för era svar!
Jag har ett tegelrött hus, vad har NI för förslag på färg på växter som gör sej bra ihop med det?
hattstugan
Hmm! Jag har ett hus i en obestämd orange ton! Har mesta blommorna i rött, orange och gult! Sen finns en del i lila toner + lite i vitt också! Men färgvalet tycker jag ju inte huset ska bestämma utan vad den som bor där tycker om för färger!
Orkidétjuven
Tegelrött är ju en ganska typisk jordfärg så jag tycker det mesta går ganska ihop med det. Dock inte alltför skrikiga blommor i alla möjliga pastell färger.
MarieC
Jag är nog inne på violett, svart, vitt o silver + mycket grönt. Va tror ni om det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon