Full version: villken zon bor jag i
aram22
hej jag bor i Göteborg vilken zon bor jag i då.skulle gärna villa vetta det Mvh aram
Malin_MeL
zon 2 om du inte bor öster om stan, då kan det bli zon 3,
Annie-72
http://www.odla.nu/metoder/zoner.shtml

Ps Google är superbra... rolleyes.gif
aram22
CITAT (Malin_MeL @ 29-06-2010, 15:12) *

bor i östra göteborg
Huggorm
CITAT (Malin_MeL @ 29-06-2010, 15:12) *

Skulle tro att mycket av Göteborg är zon 1, särskilt de bebyggda delarna nära sjön
malcolm
Du bor i den erogena zonen. yes.gif
ninnisky
CITAT (Huggorm @ 29-06-2010, 18:54) *
Skulle tro att mycket av Göteborg är zon 1, särskilt de bebyggda delarna nära sjön

Vilken sjö?? - menar du havet kanske?? Ja, jag bor i alla fall nära havet och i Zon 1

Huggorm
CITAT (ninnisky @ 29-06-2010, 21:44) *
Vilken sjö?? - menar du havet kanske?? Ja, jag bor i alla fall nära havet och i Zon 1

Sjön där sjömän arbetar och sjöfart bedrivs smile.gif
Aqvakul
OT - i Blekinge säger vi oxå sjön....
Kryddan03
CITAT (Aqvakul @ 29-06-2010, 22:34) *
OT - i Blekinge säger vi oxå sjön....

Men det är ju inte så konstigt. Ni har ju inget riktigt hav på den sidan. wink.gif
Fast vi på västkusten säger faktiskt att man t ex skall ut på sjön. Till havs möjligen men det låter väldigt högtravande. smile.gif Eller att det går hög sjö. Däremot brukar man säga att man skall ut till havet för att se solnedgången, bada el dyl och att det är härligt att bo vid havet. Lustigt det där. smile.gif
Kryddan03
CITAT (malcolm @ 29-06-2010, 20:56) *
Du bor i den erogena zonen. yes.gif

Ehum, TS är väl bara 12 år? Åtminstone enligt profilen.
ninnisky
CITAT (Kryddan03 @ 29-06-2010, 20:40) *
Men det är ju inte så konstigt. Ni har ju inget riktigt hav på den sidan. wink.gif
Fast vi på västkusten säger faktiskt att man t ex skall ut på sjön. Till havs möjligen men det låter väldigt högtravande. smile.gif Eller att det går hög sjö. Däremot brukar man säga att man skall ut till havet för att se solnedgången, bada el dyl och att det är härligt att bo vid havet. Lustigt det där. smile.gif

Ja, vi ska ut på sjön - men vi seglar till havs och har ibland hög sjö - och sedan så älskar vi att bo vid havet !
Kryddan03
CITAT (ninnisky @ 30-06-2010, 00:48) *
Ja, vi ska ut på sjön - men vi seglar till havs och har ibland hög sjö - och sedan så älskar vi att bo vid havet !

Exakt! Särskilt det sistnämnda. smile.gif
aram22
CITAT (Kryddan03 @ 29-06-2010, 22:47) *
Ehum, TS är väl bara 12 år? Åtminstone enligt profilen.

ja jag är 12 år
Rosmarin
Hej Aram!

Om du tittar överst på sidan (alldeles under där det står "Odla.nu" med rejäla bokstäver) så ser du en rubrik som heter "Avdelningar". Gå in där så hittar du en underrubrik som heter "Odlingszoner".
aram22
CITAT (Rosmarin @ 30-06-2010, 11:35) *
Hej Aram!

Om du tittar överst på sidan (alldeles under där det står "Odla.nu" med rejäla bokstäver) så ser du en rubrik som heter "Avdelningar". Gå in där så hittar du en underrubrik som heter "Odlingszoner".

okej rosmarin tack för svaret mvh aram tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon