svennis
30-06-2010, 08:42
Balsgårdsrosorna kommer år efter år.
Börjar nog snart regna här. Kan väl vara trevligt.
Anna först o sen Freja..
anna.JPG
freja.JPG
Det är måste rosor alla de fyra Balsgårdsrosorna
Ezereht
01-07-2010, 00:52
Dom är fina

Köpte Anna som present från FloraLinnea till en kompis som heter Anna i vår. Ska hälsa på henne i juli, hoppas den blommar då. Läste någonstans att just Anna kunde vara lite klenare än dom andra 3 så tänkte se hur den tar sig hos henne, hon bor vid Höga Kusten.
svennis
01-07-2010, 08:56
Irma kommer nu.
Taggiga rosor...
irma a 006.JPG
Ezereht
01-07-2010, 17:25
Mmm taggarna är obra, men hellre stora raka taggar än kaktustaggar, dom där fina borsttaggarna, eller dom långa kloböjda! Så var tagg är inte den andra lik. Fast en del blommor är ju bara såååå fina så man får försöka ha överseende. Skaffat en lång sekatör också ^^. Eller grensax kanske det kallas.. men så man slipper komma så nära i alla fall.
Irma tycker jag är tjusig, spännande att få se den i verkligheten. Hoppas det blir av under sommaren om jag tar mig till Wij. Jag vet inte om dom har den, men det är ju dumt om dom inte har den, en svensk ros och allt.
tvilling77
04-07-2010, 06:49
Skulle gärna vilja ha Freja rosen eftersom min 1 åriga dotter heter så!

Finns ju en ros som heter Felicia också som jag vill ha då min 3 åring heter så men det är ju en zon 3 ros tror jag så det är ju kört! Balsgårdsrosorna är vackra!
esters-tradgard
04-07-2010, 23:20
Svennis: Har du sticklingar av Freja som du säljer? skicka ett pm till mig isåfall. Jag har letat efter Freja sedan förra sommaren, hon är slut överallt.
svennis
06-07-2010, 16:37
Bild på Balder.
Jag tycker bäst om Anna o Irma.
Freja är svår att föröka där är knuten.
Balsgårdsrosorna är framtagna att växa på egen rot...
balder (2).JPG
emmalofo
07-07-2010, 08:06
Jag tycker Balder och Freja ser väldigt lika ut på bilderna. Är det bara färgen som skiljer?
Jag fick en Balder i höstas, som jag planterade bredvid en gammal röd klätterros på min tomt (Pauls Scarlet Climber eller Flammentanz kanske), men jämfört med den ser Balder klart cerise ut, speciellt efter några dagar i solen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.