Full version: en dålig ros
aram22
hej har en stam ros som jag köpt på lider hur det nu stavas . den ser välidgt dålig ut bladen torkar ut och ramlar av varje dag vad kan det va[attachment=51604:Foto_0100.jpg]r här är en bild på den
aram22
tacksamm för svar biggrin.gif mvh aram
Annie-72
Sådana där små rosor brukar mkt sällan trivas i vårt inomhusklimat. Plantera gärna ut den i trädgården om ni har eller på ev gemensam uteplats...
aram22
har ingen trädgård har en inglassad balkong rolleyes.gif
Annie-72
Jag tror dessvärre att den kommer få svårt att klara sig. Men med en väsentligen större kruka och näringsrik jord kanske den överlever ngt längre....
aram22
jorden är bytt för 1 vecka sen
Annie-72
CITAT (Annie-72 @ 30-06-2010, 11:26) *
Jag tror dessvärre att den kommer få svårt att klara sig. Men med en väsentligen större kruka och näringsrik jord kanske den överlever ngt längre....

svennis
Ja..den mår säker bäst ute..inte för mitt i solen tror jag ..ställ den i en spann med vatten någon dag smile.gif
aram22
har omplanterat den här är en bild[attachment=51605:Foto_0103.jpg]
aram22
1.hoppas att den klarar sig 2 vrf säljer dom den i kruka om den inte ska klara sig i kruka confused.gif
Ålgryte
CITAT (aram22 @ 01-07-2010, 09:43) *
1.hoppas att den klarar sig 2 vrf säljer dom den i kruka om den inte ska klara sig i kruka

Jag har en ros i kruka på balkongen. Men min kruka är större, djupare än din nya kruka. Se om du på Lidl kan hitta en "urna" med hål i botten. Annars kan du ta en hink el spann som du gör hål i. Viktigt att en så hög ros får plats att bilda rötter!

Kan du öppna glaset på balkongen? Rosen blir glad för frisk luft, regn och vind... coolgleam.gif

Jag lyckas inte få små minirosor att överleva inomhus crying.gif
Luften är för torr.
aram22
CITAT (Ålgryte @ 01-07-2010, 12:04) *
Jag har en ros i kruka på balkongen. Men min kruka är större, djupare än din nya kruka. Se om du på Lidl kan hitta en "urna" med hål i botten. Annars kan du ta en hink el spann som du gör hål i. Viktigt att en så hög ros får plats att bilda rötter!

Kan du öppna glaset på balkongen? Rosen blir glad för frisk luft, regn och vind... coolgleam.gif

Jag lyckas inte få små minirosor att överleva inomhus crying.gif
Luften är för torr.

jo tack men jag är liv rädd för getingar och bin det är inte direkt mina bästa vänner no.gif
skogstroll
större kruka, vatten, näring och luft... skit i getingarna de bryr sig inte om dig
Ålgryte
CITAT (aram22 @ 01-07-2010, 12:28) *
jo tack men jag är liv rädd för getingar och bin det är inte direkt mina bästa vänner no.gif

.... men rosens och andra växters bästa vänner smiley_small_hug.gif
svennis

Lite med getingar i år.
Bina är snälla./biodlare

rök.JPG

aram22
CITAT (svennis @ 01-07-2010, 16:27) *
Lite med getingar i år.
Bina är snälla./biodlare

rök.JPG

wow haha ohmy.gif haha hjälp så många
aram22
vill tacka alla för era svar detta blir det sista ni hör av mig på 1 månad ska resa ha det göt mvh aram .juste min stam ros mår utmärkt har kommit nya blad smile.gif tack en u gång ha en bra sommar smile.gif biggrin.gif vi ses väl om en månad här mvh aram igen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon