Full version: omplantering
aram22
hej alla har som sakt om planterat om min paprika planta i en lite större kruka är det bra storlek och har bytt ny blomm jord mvh aram[attachment=51615:Foto_0105.jpg]
aram22
tacksam för ett svar snälla
aram22
svara snälla vill ha en eller flera frukter av den kanske år eller nästa år biggrin.gif rolleyes.gif
DykUnderYtan
Men snälla aram, kan du inte hålla dig till en paparikatråd, som flera har påpekat tidigare?? Nu har du startat ytterligare två trådar som handlar om paprika. Du får inte snabbare svar bara för att du startar fler trådar.

Det är sommar, sol och semestertider så det är inte samma aktivitet här i forumet så här års.
aram22
CITAT (DykUnderYtan @ 30-06-2010, 17:37) *
Men snälla aram, kan du inte hålla dig till en paparikatråd, som flera har påpekat tidigare?? Nu har du startat ytterligare två trådar som handlar om paprika. Du får inte snabbare svar bara för att du startar fler trådar.

Det är sommar, sol och semestertider så det är inte samma aktivitet här i forumet så här års.

ja men det var för att ingen svarade på de anndra tråden angry.gif okej jag är nybörjare jag vet inte allt dunno.gif sad.gif
foxylejdy
Ställ din paprika i ett ljust fönster och vattna med gödning 1 gång i veckan, alternativt vattnar du med väldigt svag näringslösning varje gång du vattnar. Låt jorden torka upp lätt mellan vattningarna.

Man kan inte skynda på växter det tar sin tid, men när plantan väl skjuter iväg går det ganska fort tycker jag. Om du hinner få frukt i år vet jag inte, kanske mot höstern i så fall.

Annars kan du ju köpa en större planta hos en handelsträdgård, en som hunnit lite längre och kanske blommar redan åtminstonde.
*Stintan*
aram22 om du inte får svar direkt så tjata inte för folk sitter inte alltid vid datorn och svarar på frågor utan det gör man kanske på morgonen eller kvällen. Nu är det ju sommar och man vill vara ute. Alla är ju vanliga medlemar som har annat för sig också än att sitta här.
aram22
CITAT (foxylejdy @ 01-07-2010, 10:14) *
Ställ din paprika i ett ljust fönster och vattna med gödning 1 gång i veckan, alternativt vattnar du med väldigt svag näringslösning varje gång du vattnar. Låt jorden torka upp lätt mellan vattningarna.

Man kan inte skynda på växter det tar sin tid, men när plantan väl skjuter iväg går det ganska fort tycker jag. Om du hinner få frukt i år vet jag inte, kanske mot höstern i så fall.

Annars kan du ju köpa en större planta hos en handelsträdgård, en som hunnit lite längre och kanske blommar redan åtminstonde.

okej tack thanks.gif )

CITAT (*Stintan* @ 01-07-2010, 15:15) *
aram22 om du inte får svar direkt så tjata inte för folk sitter inte alltid vid datorn och svarar på frågor utan det gör man kanske på morgonen eller kvällen. Nu är det ju sommar och man vill vara ute. Alla är ju vanliga medlemar som har annat för sig också än att sitta här.

ja om jag e så tjatig hehe så ska ni veta att jag reser bort då sliper ni mig wacko.gif mvh aram
*Stintan*
CITAT (aram22 @ 02-07-2010, 07:54) *
ja om jag e så tjatig hehe så ska ni veta att jag reser bort då sliper ni mig wacko.gif mvh aram

Det är inte fråga om att vi vill slippa dig. Men till exempel så skrev du två inlägg efter huvudinlägget på mindre än en halvtimme i den här tråden bara för att du inte fick svar direkt. Jag ville bara att du skulle veta att man inte kan räkna med att få svar direkt man ställt en fråga.

Ha de så kul på din resa.
aram22
CITAT (*Stintan* @ 02-07-2010, 21:08) *
Det är inte fråga om att vi vill slippa dig. Men till exempel så skrev du två inlägg efter huvudiunlägget på mindre än en halvtimme i den här tråden bara för att du inte fick svar direkt. Jag ville bara att du skulle veta att man inte kan räkna med att få svar direkt man ställt en fråga.
c
Ha de så kul på din resa.
tack så mycket nu fattar jag yes.gif 000.gif mvh aram

ska åka till kurdistan där växer citron träd vildt haha ska se om det finns
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon