Plater
Jag är mycket förtjust i klematis, och efter att ha prövat ett antal sorter skulle jag gärna vilja få tag på en Emilia Plater. Jag har sett att den rekommenderas ofta på nätet, men har inte lyckats hitta den i någon butik i Malmö-Lund-området. Jag slänger följaktligen ut frågan här; Är det någon som känner till om den säljs här nere någonstans?

Alternativt skulle det förstås vara mycket uppskattat om någon i omnejden ville sälja mig en stickling.
Ormrot
Den går annars att beställa från Önskebrunnen (www.onskebrunnen.nu) om du inte hittar på nära håll.
Kajsa
Jag ser att Cedergrens plantskola i Råå i Skåne har den i sin klematis katalog, du kan ringa dit och höra eller köra dit, tele 042 - 260052. På deras hemsida kan man inte se vad dom har för klematis www.cedergrens.com

Jag har Emilia Plater, den är så fin, blir stor med åren och krånglar aldrig, jag klipper ner den i okt/nov. Om du inte får tag i den kan du mejla mig kan jag nypa några skott, men enklast är det förstås om du hittar en rotad.
Plater
Tack så mycket för tipsen, ska kolla med Cedergrens!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon