linalina
Förra året sådde jag en chilliplanta som jag sedan satte ut i trädgårdslandet. Det kom frukter på plantan, men jag skördade aldrig, var nog inte säker på om de var mogna. Sedan glömde jag i allafall bort plantan som vissnade ner under vintern. På samma ställe som plantan stod på förra året finns det nu ett antal småplantor, ca 10 cm höga som bara måste vara frösådder av chillin.

Vad tror ni, finns det någon chans att de hinner bli stora nog i år? De står i söder med skärmvägg mot norr. Zon 1.
Preussen
intressant och spännande. en arbetskamrat till mig brukar skörda från självsådda plantor här i zon 1 men jag vet inte vad det är för sort. vill du vara på det säkra kan du omplantera dem i egna krukor. lycka till.
linalina
Nä, de får stå kvar där de står, så ska jag nog pocka upp dem till hösten och försöka övervintra dem istället. Men jag ska pyssla om dem lite extra, så kanske de hinner ge något i år.
Tack för svaret, det gav lite hopp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon