Motti
Köppte sticklingar från odla därav tre French Vanilla ,men de är tröga att få att blomma tycker jag ,de andra blommar nu som jag skickade efter men inte French vanilla och inte Änglabelargonerna?har jag gjort något fel ?de är omplanterade från sticklinar två gånger står ute i söderläge får gödning och omtanke.Vattnar med Blomstra som ska vara den bästa pelargongödningen.Upplevde att Mosqito Chockern också tog lång tid att få blommor på tog ända in i Augusti( förra året)
fuchsian
Hej,
mina är också små, men den har blanka och fina löv, så alltid något. Jag gjorde också min sista sändning för sent och nu får man njuta av dom senare. Jag har fått blomkoppar på mina och skulle egentligen flytta till större kruka, men i morgon ska det gödslas här, för maken ville inte ubder de 2 veckor jag kämpade i Vadstena med knyppling och klienter. De verkar vara tålamodsprövande, men jag ville ha en gul så det blev denna. Nästa år beställer jag dom tidigare med allt annat. Ha tålamor ---syster --- de kommer, och tåliga verkar den sorten vara. ..... kompiskram.gif Fuchian ..
Red Top
CITAT (Motti @ 01-07-2010, 00:21) *
Köppte sticklingar från odla därav tre French Vanilla ,men de är tröga att få att blomma tycker jag ,de andra blommar nu som jag skickade efter men inte French vanilla och inte Änglabelargonerna?har jag gjort något fel ?de är omplanterade från sticklinar två gånger står ute i söderläge får gödning och omtanke.Vattnar med Blomstra som ska vara den bästa pelargongödningen.Upplevde att Mosqito Chockern också tog lång tid att få blommor på tog ända in i Augusti( förra året)

Eftersom du omskolat dem till större krukor två gånger redan, hinner de helt enkelt inte med att sätta knopp, utan ägnar all kraft åt att fylla krukorna med rötter.

Sluta att ge dem näring och låt dem torka upp ordentligt mellan vattningarna. Näring gynnar framförallt bladtillväxten när de är små. De har liksom ingen anledning att blomma, när de har det så bra. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon