skogstroll
Jäkla muppar, hur många vill ha dubbla elfakturor när man ska gå på semester.... de har ändrat några jäkla villkor. Ringde och var riktigt citronsur och "lyckades" skjuta på den ena fakturan en månad. Snacka om att vilja bli av med kunder ranting.gif
vitavargen
Jätte kul att se den annars alltid snälla Skogstroll (en) på ett upptillkamphumör med rättvisakrävande telefonsamtal smile.gif
Trampendal
CITAT (skogstroll @ 01-07-2010, 14:08) *
Jäkla muppar, hur många vill ha dubbla elfakturor när man ska gå på semester.... de har ändrat några jäkla villkor. Ringde och var riktigt citronsur och "lyckades" skjuta på den ena fakturan en månad. Snacka om att vilja bli av med kunder ranting.gif

De har ändrat betalningsvillkoren så att man nu betalar denna månads förbrukning i slutet av nästa månad. Förut betalade man t.e.x. aprils förbrukning i slutet av juni, alltså två månaders "kredit".
De motiverade med att det var bättre service för kunden. laugh.gif
Fast å andra sidan är det väl inte så många företag som har 60 dagars kredit, 10-30 är väl mer vanligt.

Jag tänkte som du att det var jobbigt att betala två räkningar samma månad, men om man skjuter upp en blir det ju dubbelt nästa månadsskifte
istället och det kändes inte bättre, tyckte jag.
Peztis
Va! Vi har inte fått några fakturor från dem. Ännu, kanske jag ska tillägga. Det ligger väl i lådan imorgon då...
Usch och bläääääää! Jag verkligen avskyr de där elfakturorna!
ängsvädd
Vattenfall är det värsta miljövidriga elbolaget, tyvärr är de nätägare där jag bor. Vattenfall bryter kol i Tyskland mot befolkningens vilja - dom går fetbort thumbdown.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon