Jag hade stort köpkalas på Runåbergs sajt igår!
Köpte bl.a algextraktet Åsa nämnde - SM3, det verkar ju väldigt intressant om det lever upp till allt som utlovas... Jag har ju iofs ambitionen att köra med brännässla och "annat" *ti-hi*
Men det här insektsavskräckande verkar ju bra. Köpte också renfanefrö, som sägs funka mot bladlöss bl.a.
Eftersom jag har fjolårets katalog så laddade jag endast ned nyheter 2004 - och det fungerade i alla fall.
Jag köper gärna av Runebergs, jag tycker de har en sådan schysst inställning till naturen och bevarande av gamla kulturgrödor som är på väg att försvinna. Jag tror inte de blir rika på sin verksamhet, men de gör en otroligt schysst insats för att bevara gamla fina sorter som annars skulle försvinna i den alltmer utbredda "standardiseringen" (läs EU).
Sedan funderade jag lite på deras "krukmakare". Är det någon som har en sådan och kan vittna om hur den är? Jag köpte den inte för jag tycker att formen är lite utrymmeskrävande, skulle ha föredragit fyrkantigt. Sedan kan jag inte riktigt tro att tidningens trycksvärta är HELT ofarlig, vad tror ni?
Funkar förstås på sådant man inte ska äta...
Well, well. Nu står Impecta på tur för en liten köpraid...
Sanna