Malin_MeL
Jag har funderat på en sak.
jag brukar göda med nässelvatten, men jag tycker det är ett himla rännande med vattenkannan.

jag har sett nät som heter mossa GTI eller så, det är en dunk som man fäster på vattenslangen så sprider den ut innehållet med vattnet från slangen (om jag fattat rätt, ej testat)

min fundering var om någon vet om sån dunk finns att köpa tom. så man kan fylla den med sin egen näringslösning?
Malin_MeL
är det någon som testat typ mossa GTI? är det bra?
igår skrev jag till gardena för att höra om de har såna spridare i sitt sortiment.
skogstroll
bra idé... jag har tänkt lite på det också, men har ingen gräsmatta så jag har inte testat den där grejen... ser fram emot ett svar yes.gif
Malin_MeL
Jag fick svar från Gardena och de har inte något sådant, på tyska maknaden säljer de en behållare som man lägger tabletter med gödning i, men de får inte säljas i sverige.
Nu var det ju inte det jag ville ha ändå...

Får kanske kolla upp vad mossa GTI är, om det är nåt man kan tänka sig spruta på sin gräsmatta, eller moss-matta smile.gif
Bassam
Hej
Spreja på gräss matta för att de har järnsulfat som döda mössa och gödsla gräss.

Obs
du kan använda tomma burken flera efter att du fyller de på vatten och näring som du tycker om.

H:Bassam

Tresor
Köpt en sådan med gräsmatte gödsel, mest för att jag tyckte behållaren kunde vara bra att ha i framtiden också. Just nu har jag stoppat i en mängd blåkorn och hällt i vatten, sedan är det bara att koppla på slangen och spruta på.

En sådan burk rekomenderas till 250m2 gräsmatta om jag kommer ihåg rätt så försök dosera efter den angivelsen så vet man på ett ungefär hur mycket som kommer ut.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon