keramin
Vad är egentligen skillnaden? Jag har båda i trädgården och visste jag inte vilken jag har planterat var skulle jag inte ha en aning om vilken som är vilken. Finns det olikheter som inte jag ser eller är det så att jag har blivit lurad på plantskolan och helt enkelt fått en Alunrot till?
ingrids
Det jag tror man ser skillnad på är att alunroten inte har några blad på blomstängeln, men på bara bladen går i alla fall jag bet på att se skillnad ...
keramin
Tack ingrids, jag ska gå ut och se om det stämmer. Just nu är det hett som i ... så det kanske blir mot kvällningen.
ingrids
Hm, jag måste be om ursäkt. Nu när min Palace Purple (alunrot) börjat blomma har den små blad längs med blomstängeln. Då vet jag helt enkelt inte hur man ser skillnad på alunrot och anagrambräcka, men jag hittade den här tråden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon