blomkronan
Måste bara tipsa om att nu börjar det ett trädgårdprogram så ni inte missar wink.gif
I dag sänder dom program 1 av 6 st.

Jag har satt på inspelning för nu har man ju inte tid att titta på tv... så länge solen är uppe så är jag i trädgården.
Monica zon 1
Tack för tipset.
Har nyss satt mig med datorn knäet för att kolla det senaste på odla,nu , men det är nog läge att slå på TV, spännande att se.
Trädrgårdsfredag som tidigare gått tycker jag har varit helt fantastiskt.....

/Monica, med koloni
Monica zon 1
Härligt att se kontrasterna på vad du kan göra på 8x4 m resp 3.000 kvm, själv har jag 300 kvm koloni inkl stuga och stor del köksrädgårdsodling.

Nja, vet inte, hade nog förbäntat mig liiite till.
Visst fantastiska bilder, men personligen önskade jag mer trädgård och mindre samtal med trädgårdsodlarna....

Måste nog erkänna att jag fått mer inspiration av att ta del av trådar här på Odna.nu som ex "vad växer i din trädgård just nu" än vad jag fick av dagens tv program. Men missförstå mig inte jag kommer titta nästa vekca också!!

Jag hoppas på att någon med mer trädgårdserfarenhet än jag sög till sig dagens guldkorn och så småningom återkommer med dem här på odla.nu.

/Monica

/Monica

Peztis
Asch! Detta program missade jag!!! Stod nere med händerna i vattnet och gjorde rent i poolen...

Det kanske går i repris.

Någon som sett det norska trädgårdsprogrammet som gick i morse (eller var det igår morse?), spelade in det så jag har inte sett det ännu.
Alexander-VG-zon3
det norska programmet (reprisen va i morse vid 10tiden) tycker jag var trevligt att se på, denna gång handlade det om en trädgård i ett kärvt och kallt klimat. dock lite väl kort avsnitts tid.

det engelska gillar jag också och har alltid gjort. mycket intressanta och roliga och ovanliga växter visas ibland. för sverige ovanliga trädgårdsväxter. roligt att se hur dom fixar sina trädgårdar och jag får mycket inspiration därifrån också om det är en trädgård som jag gillar.

dom utländska är klart mycket bättre än dom svenska trädgårdsprogrammen.
Peztis
CITAT (flaxss @ 02-07-2010, 22:42) *
dom utländska är klart mycket bättre än dom svenska trädgårdsprogrammen.

Det håller jag överlag med om!
blomkronan
CITAT (flaxss @ 02-07-2010, 22:42) *
det norska programmet (reprisen va i morse vid 10tiden)

Vilket program pratar ni om?? Vilken kanal??

Kvällen program var väll inte som det brukar... men det kan ju inte alltid vara på topp wink.gif
Ser fram emot dom andra fredagarna.

CITAT (Peztis @ 02-07-2010, 22:33) *
Asch! Detta program missade jag!!! Stod nere med händerna i vattnet och gjorde rent i poolen...

Det kanske går i repris.

Någon som sett det norska trädgårdsprogrammet som gick i morse (eller var det igår morse?), spelade in det så jag har inte sett det ännu.

Går att se på nätet
Då kan du se när du vill tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (blomkronan @ 03-07-2010, 00:57) *
Vilket program pratar ni om?? Vilken kanal??

Kvällen program var väll inte som det brukar... men det kan ju inte alltid vara på topp wink.gif
Ser fram emot dom andra fredagarna.

ja just i går kanske det inte var en av de super intressantaste trädgårdarna, men jag tycker det brukar vara roligt att se. den lilla trädgården tyckte jag var tråkig. sedan den stora var lite väl strikt för min del.

den norska går 18.55 på torsdagar på kanal 1, och första repris på fredag 10.10. tror det hette grön glädje eller nåt.
Frida Sandman
När man väl sitter bänkad tycker jag alltid att programtiden är snålt tilltagen, får panik efter en kvart för att "det snart är slut" ... SVT borde förstå att så många odlare inte kan ha fel - MER trädgård i TV tack!!! :-D
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon