ingrid fuxwall
I år har jag kommit på att det är ju toppen med duk och har köpt på mig en massa metrar och har även upptäckt att lägger man på väven så kan inte fåglarna äta upp de goda bären.

Men det kan väl inte vara bra att täcka jordgubbsplantor med fiberduk - eller vad säger Ni?
Epikuros
Varför inte? De släpper ju igenom luft, vatten och ljus! =)

Nackdelen är väl att du säkert stänger in lite otäck ohyra under fiberduken, men så håller du ju annan otäck ohyra ute också.
rosita
En annan nackdel är, att om plantorna inte blommat färdigt så kommer inga insekter till att pollinera.
ingrid fuxwall
CITAT (rosita @ 03-07-2010, 17:24) *
En annan nackdel är, att om plantorna inte blommat färdigt så kommer inga insekter till att pollinera.

Just detta var min tanke och därav min fråga
ABCiV
Förra året hade jag fiberduk över under våren för att ge lite extra värme och få lite tidigare skörd. Tog av den när första blomman kom.

I år blev våren så kort, så jag hann inte smile.gif nu har jag bärnät över.
ingrid fuxwall
Märker ju att bären mognar fortare med duken på men ...

Har haft av duken hela dagen och på kvällen la jag på den igen - fåglarna vill så gärna äta upp bären och jag vill ha dem för mig själv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon