Peztis
Jag skulle idag köpa snus till sambon och då bad mig kassörskan om att få se leg.
-Varför det? frågade jag, jag kopplade inte alls...
-För att du köper detta, sa hon och menade tobaken.
-Eh, jaha, sa jag och visade mitt leg med ett lite smil på läpparna.
-Öh... ok, sa hon och lämnade tillbaka det med en viss rodnad...

Och så fick jag visa leg på Systemet våras också.

Kanske ska säga att jag är 41! biggrin.gif
Det är bäl bara att känna sig smickrad, antar jag! rotfl.gif

Och min man behöver ju inte "byta ned sig" - alltid en fördel! biggrin.gif
Meriona
jag fick också visa leg på bolaget den sommaren jag fyllde 40. men sonen påstår att han i kassan bara försökte flörta. smile.gif Visa leg för tobak har jag aldrig nånsin gjort, inte ens som barn.
vitavargen
CITAT (Peztis @ 02-07-2010, 22:46) *
.......
Kanske ska säga att jag är 41! biggrin.gif
Det är bäl bara att känna sig smickrad, antar jag! rotfl.gif

Och min man behöver ju inte "byta ned sig" - alltid en fördel! biggrin.gif

Har en vän som bor i Stockholm,när hon handlar cig. för sig själv får hon alltid visa leg. Det beror på både hennes utseende och hennes talstil ( barnsligt ). Hon blir upprörd när de frågar efter leg.

Kul att du tar det så positivt.
Peztis
Haha, jag höll på att få visa leg när jag skulle köpa snus till mannen när jag var 28 år. Då höll jag på att skratta ihjäl mig. Men nu!!! 13 år senare! Skratta eller gråta...?

Hälsa din son att i så fall så var det en lesbisk kassörska i mitt fall! biggrin.gif

Men tidigare har jag också tänkt tanken för på Systemet har det alltid varit män som frågat.
netha
Brorsan fyller 70 i år och han fick visa leg på Ica när han köpte tobak. rotfl.gif
Men iofs så är de ju tvungen att be om leg på alla ... knappa in födelseår, mån o datum ... annars godkänner inte kassan köpet ... det är centralstyrt.
Peztis
CITAT (netha @ 02-07-2010, 22:55) *
Brorsan fyller 70 i år och han fick visa leg på Ica när han köpte tobak. rotfl.gif
Men iofs så är de ju tvungen att be om leg på alla ... knappa in födelseår, mån o datum ... annars godkänner inte kassan köpet ... det är centralstyrt.

OK, det var en ny variant! Kör de med statistik eller?
Min kassörska tittade bara på mitt.
netha
CITAT (Peztis @ 02-07-2010, 22:56) *
OK, det var en ny variant! Kör de med statistik eller?
Min kassörska tittade bara på mitt.

På Ica kan du inte få köpa tobak om de inte knappar in födelsedata ... så har iaf ¨jag fått höra av anställda där ... och brorsan får alltid säga sina siffror ... födelsedata ... när han köper tobak.
Åsa, mälardalen zon 2
Rekommendationerna för anställda på bolaget är ofta att alltid fråga leg på folk som ser ut att vara 30år el yngre eftersom försäljarna absolut inte får missa att se leg. på någon som är under 25 och man vill ju gärna ha lite marginal så man inte åker dit i någon av kontrollerna som görs regelbundet av en oberoende firma som låter unga människor testköpa varor i butiker över hela landet. (+så himla många sekunder har man inte på sig att bedöma ålder då det är lång kö)
Meriona
Fast i mitt fall var det ingen kö alls .Så det var kanske en flört då? Synd att jag inte fattade det. wink.gif
Magdis
Av de senaste 4 gångerna jag varit på Systemet har jag fått visa leg 3 gånger. Jag blir 37 år om en månad biggrin.gif
Aqvakul
Jag ombads visa leg. en gång, när jag var 19 ½. Det har vare sig hänt före eller efter dess.. (hade prydligt skägg redan i 18-årsåldern)
Piccante
jag blir aldrig tillfrågad om leg -cry-.gif
Inga från Närke
Har inte personligen behövt visa leg varken på systemet eller för att köpa cigg. Det är jättebra att detta infördes för det kanske hindrar någon att köpa.

Har endast visat när jag betalar med kort och det tycker jag är toppen för det är för ens egen säkerhet. Många blir ju irriterade när någon begär leg. men det tycker jag tyder på omognad. Allt är ju för kassörskans och sin egen säkerhet.
Motti
Har bara visat Leg en gång på systembolaget och det var när jag nyss fylt 18 ooch fick handla till alla på salongen ;)nu är jag 57 och skulle bli skitglad om någon frågade efter Leg giggle.gif
Motti
För 49 år sedan fick jag visa leg på Systemet !men å andra sidan inte så konstigt för jag hängde på låset kl 9.00 ihop med två alkisar, giggle.gif vi var på väg ner till IKEA i Älmhult och hade bestämt att vi skulle äta och dricka lite gott på kvällen när vi kom hem rolleyes.gif nu för tiden önskade man att man fick visa LEG men vid 57 års ålder är det svårt att lura någon på åldern giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 05-07-2010, 23:14) *
För 49 år sedan fick jag visa leg på Systemet !men å andra sidan inte så konstigt för jag hängde på låset kl 9.00 ihop med två alkisar, giggle.gif vi var på väg ner till IKEA i Älmhult och hade bestämt att vi skulle äta och dricka lite gott på kvällen när vi kom hem rolleyes.gif nu för tiden önskade man att man fick visa LEG men vid 57 års ålder är det svårt att lura någon på åldern giggle.gif

Gick du på systemet när du var 8 år? -fear-.gif
Motti
Jag var väldigt vuxen för min ålder rotfl.gif ska ju vara 39 blush.gif Tack Aqvakul thanks.gif
Anma
Jag har aldrig visat leg på systemet, men de gånger jag handlat där kan jag räkna på mina 10 fingrar, så det kan vara förklarningen. Cigaretter har jag köpt lite fler gånger, men när 18 års gränsen kom var jag tillräckligt gammal för att misstas för underårig.
malcolm
Jag var 29 år senaste gången jag behövde visa leg. på bolaget, säger senaste och inte sista, är 55 nu. giggle.gif För någon vecka sedan frågade kassören på ÖoB mig om leg. då jag skulle köpa cigaretter men det var mest på skoj. Jag gjorde en teaterviskning att jag fyller nästa vecka och så skrattade vi båda två. laugh.gif
Chamomille
Jag fick visa legitimation för sex år sen på systembolaget. Gissa om jag blev glad yahoo.gif Kan bero på att jag såg så barnslig ut i mina två tofsar jag hade då biggrin.gif Kan då tillägga att jag är 40 år.
Ally
När jag skulle betala på systemet med kort, kassören frågade om jag hade leg.
För kortet? frågade jag.
Njaaa, det lite på gränsen, sa hon.
Det var två veckor innan jag fyllde 44, jag liksom dansade nästan när jag grävde fram min leg från plånboken.
Oj sa hon när hon tittade, det var en nytt rekord!
Unga tjejen som stog bakom mig i kön var tvungen att fråga mig hur gammal jag var.
yahoo.gif
Det var drygt ett halvt år sen, och "tanten" i kassan var nog lika gammal som mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon