Österfärneboodlaren
Alla de här växterna jag nämner uppför sig lika. Bladen krullar ihop sig och viker in kanterna. De avstannar nästan i växten och ser dvärglika ut. Jag ser ingen ohyra men jag förstår att något är fel. Har två gurkplantor i växthuset, den ena har krullat ihop sig, den andra uppför sig som den ska. De har haft samma skötsel så det kan inte vara något med brist på gödning och vatten. Ska jag kasta alla som ser ut så här? Har provat att spreja med såpavatten men utan synligt resultat.

Förra året uppförde sig mina tre solrosplantor lika men inte gurkorna. I år kom samma sak på mina tre solrosplantor samt på de två chiliplantorna och två paprikaplantorna som stod bredvid när de var små, plantstadiet.

Någon mer som har samma problem?
Bassam
Hej

De behöver gödsel som innehåller mycket ( Kalium ).

Obs.
Ibland torka vädret tvinga växter gör så på grund att växter försöka behålla sina vatten .

H:Bassam

officinalis
Antingen beror det på något obalans. Inte helt otroligt för hög värme.
Men det kan också vara skadedjur, t.ex. dvärgkvalster.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon