Hund samma visa varje år
Christina i Taxinge~
04-07-2010, 17:08
Det borde vara riktigt rejält straff för den skyldige när sånt här händer!
Helt j%&/¤a fruktansvärt är det !!!!!!!!!!!!!!!!
sommarhumla
04-07-2010, 17:19
Aqvakul
04-07-2010, 17:23
Trodde alla visste att det blir otroligt hett i en bil när solen skiner...
Meriona
04-07-2010, 17:27
*Stintan*
04-07-2010, 18:52
Jädrans idioter
Det är ju sjutton att folk aldrig lär sig.
Chamomille
04-07-2010, 19:23
Trähattar! Man står ju inte själv ut en minut i en bil efter man stängt av den

Stackars vovve
Snöflinga
04-07-2010, 20:04
Ofattbart att nåon kan vara så korkad och lämna sin hund i bilen

Vet ej vad de får för straff men de borde absolut inte få behålla hunden ...
*Stintan*
04-07-2010, 20:09
CITAT (Snöflinga @ 04-07-2010, 21:04)

Ofattbart att nåon kan vara så korkad och lämna sin hund i bilen

Vet ej vad de får för straff men de borde absolut inte få behålla hunden ...
Hårt straff borde dom få!
Och få tillbaka hunden blir nog knepigt eftersom den stackarn dog
AndersKbg
04-07-2010, 20:10
Jag är inte ett skit förvånad.
Nu fattas det några hundar till och ett spädbarn så är årets kvot fylld.
Huggorm
04-07-2010, 21:05
Var glada att det var en hund och inte ett barn...
Här hade en av byggjobbarna ... ung kvinna ... sin jakthund i bilen hel dag ... den dan var det riktigt kyligt
så hunden for inte illa pga värme ... men väl att ligga i bur med bara korta rastningspauser.
Kvinnan såg att hon var iakttagen och nästa dag hade hon inte hunden med sig.
mamamaggan
04-07-2010, 22:17
Man får tydligen vara hur ansvarslös som helst . Stackars stackars hund !!!!
Undrar om de skulle göra likadant med ett barn eller gamla mormor. Har faktiskt sett att man lämnar äldre släktingar i bilen medan man gör något som de inte orkar. Visst , människor kan veva ner rutan , om det finns vev , eller öppna dörren men det kan gå snabbt att bli så omtöcknad att man inte kan.
AndersKbg
04-07-2010, 22:57
CITAT (Huggorm @ 04-07-2010, 22:05)

Var glada att det var en hund och inte ett barn...
Du kan vara lugn...det kommer.
skogstroll
05-07-2010, 07:35
varför måste man släpa med hunden överallt egentligen, om de har en rastgård eller vad som helst nåt så slipper de ju det.
Ja tänk att folk aldrig lär sig fatta

bebisar liksom hundar svettas inått ju ! trodde vuxna hade lite koll på det.Och varför i all sin da släpa med sig hunden överallt när det är varmt då mår de bäst hemma och inte inlåsta i en bil när det är 30 + ute.Och hur F.N kan man lämna barn ensamna över huvudtaget i en bil vad som helst kan ju hända på två rappa sekunder,lämna aldrig barn ensamma i en bil
Inga från Närke
07-07-2010, 07:52
På parkeringen utanför vår ICA-affär så hade en hundägare hunden i bilen i förra veckan. Då var det inte så varmt men alla fönster och koffertluckan (combi) var stängda och solen låg på rätt in i bakfönstret där buren fanns.
Gick in till ICA och bad dem att ropa ut i högtalaren om detta och att hundägaren skulle gå ut och öppna och det gjorde de och jag så att ägaren kom men öppnade inte utan åkte iväg.
I går såg jag på Netto-parkeringen en hundägare som parkerade och sedan öppnade bildörren och tog ut sin hund och band den vid cykelstället i skuggan och gick in och handlade.
Så det finns bra hundägare också.
Jag tar aldrig med Nemo när det är så här varmt om inte sambon är med och de kan gå ut och promenera medans jag är inne och handlar eller vad jag ska göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.