|
Meriona
04-07-2010, 19:25
Nu tycker ni att jag är knäpp, men jag tycker verkligen att det är jätteäckligt när folk snyter ut snor ur näsan när de springer. Där jag bor (under min balkong faktiskt) brukar det gå ett stort löplopp varje sommar, och självklart måste folk träna på samma sträcka, det kommer "horder" av mer eller mindre duktiga personer kutandes här. Men MÅSTE de trycka fingern mot näsan och snyta ut klägget på gatan under min balkong? Det LÅTER äckligt, Det ser äckligt UT och de där svettiga typerna som tycker att de ser så sportiga ut blir bara så jäkla osexiga! När jag sitter på balkongen och läser så skäms jag inte för att säga nån kommentar som "Å fy fan va äckligt", men det verkar ju inte som de fattar ändå....
Aqvakul
04-07-2010, 19:31
Nej, det är klart att de kan ha en näsduk eller två i fickan som alla andra.. Jag motionslöpte i många år, men använde alltid näsdukar.. Fast jag tycker inte att du ska se dem som sexobjekt - de ser säkert sig själva som idrottsmän...
Meriona
04-07-2010, 19:38
Så du menar att de INTE springer här för att visa upp sig för mig?
Bengalow
04-07-2010, 19:50
Visst är det MANLIGT att fräsa ut snoret! Det finns ingen kvinna som kan det. Nåja en och annan fotbollstjej har jag sett, men de är "lite mindre" av kvinnor...hupp!
*Stintan*
04-07-2010, 20:05
CITAT (Bengalow @ 04-07-2010, 20:50)  Visst är det MANLIGT att fräsa ut snoret! Det finns ingen kvinna som kan det. Nåja en och annan fotbollstjej har jag sett, men de är "lite mindre" av kvinnor...hupp! Visst är det MANLIGT men inte i positiv bemärkelse eftersom det enbart är äckligt
anne-li i olofstorp
04-07-2010, 20:07
Bengalow
04-07-2010, 20:09
Enligt min fru, så är det inte mycket manligt som är positivt, Stintan, men jag är ju bara en liten påg, så jag kan ingenting säga ... Meriona har ju tur att dom inte stannar och harklar sig och spottar upp, dessutom...
*Stintan*
04-07-2010, 20:15
CITAT (Bengalow @ 04-07-2010, 21:09)  Enligt min fru, så är det inte mycket manligt som är positivt, Stintan, men jag är ju bara en liten påg, så jag kan ingenting säga ... Meriona har ju tur att dom inte stannar och harklar sig och spottar upp, dessutom...  Sympatisk fru...
Aqvakul
04-07-2010, 20:19
CITAT (Meriona @ 04-07-2010, 20:38)  Så du menar att de INTE springer här för att visa upp sig för mig?  för de flesta är det nog tyvärr inte huvudsyftet.. men gapa gärna glatt om du ser nån pudding...
Det är absolut äckligaste jag vet ... näst kommer folk med fingret i näsan. Om jag ser en snorfräsande så är min dag förstörd ... kan inte äta ... mår illa när bilden dyker upp i huvet  Maken tycker också det är vidrigt äckligt ... han tror att det är osäkra karlar som försöker visa att de är stora och starka genom snorandet ... precis som med spottandet i tid o otid. Som tur är ser jag sånt bara några ggr/år ... men det är för ofta ändå.
Huggorm
04-07-2010, 21:04
Det är trots allt det effektivaste sättet att rensa näsan ibland när det samlats stora mängder snor, som tex. när man varit andfådd en stund. Jag gör det när det behövs, men undviker det när det är tjusiga damer i närheten
Bengalow
04-07-2010, 21:07
När jag var liten, 6-7- år, och var ute på söndagspromenad tillsammans med mina föräldrar, så gjorde min far så. Jag blev väldigt imponerad, och försökte själv. Det gick inte så bra, min mor fick torka av mig på läppar och haka. Samt snyta mig i hennes näsduk... En annan sak, en näsduk i fickan, som folk har använt ett par gånger, hur äckligt är inte det i så fall?
CITAT (Bengalow @ 04-07-2010, 22:07)  När jag var liten, 6-7- år, och var ute på söndagspromenad tillsammans med mina föräldrar, så gjorde min far så. Jag blev väldigt imponerad, och försökte själv. Det gick inte så bra, min mor fick torka av mig på läppar och haka. Samt snyta mig i hennes näsduk... En annan sak, en näsduk i fickan, som folk har använt ett par gånger, hur äckligt är inte det i så fall? Pappersnäsduk ... den anv man bara en gång.
Huggorm
04-07-2010, 21:17
CITAT (netha @ 04-07-2010, 22:10)  Pappersnäsduk ... den anv man bara en gång. Jaha, det är alltså ditt fel att vi har den globala uppvärmningen
Piccante
04-07-2010, 22:07
CITAT (Meriona @ 04-07-2010, 20:25)  Nu tycker ni att jag är knäpp, men jag tycker verkligen att det är jätteäckligt när folk snyter ut snor ur näsan när de springer. Där jag bor (under min balkong faktiskt) brukar det gå ett stort löplopp varje sommar, och självklart måste folk träna på samma sträcka, det kommer "horder" av mer eller mindre duktiga personer kutandes här. Men MÅSTE de trycka fingern mot näsan och snyta ut klägget på gatan under min balkong? Det LÅTER äckligt, Det ser äckligt UT och de där svettiga typerna som tycker att de ser så sportiga ut blir bara så jäkla osexiga! När jag sitter på balkongen och läser så skäms jag inte för att säga nån kommentar som "Å fy fan va äckligt", men det verkar ju inte som de fattar ändå....  Snorfräs även känt som bonnasnytning. Är definitivt ofräscht att göra så bland folk  Kan du inte sätta upp en arg lapp på huset mot gatan där de springer "snorkaskader undanbedes, överträdelse beivras"
mamamaggan
04-07-2010, 22:13
Eller sätt upp en skylt där det står att de blir filmade och det går rätt ut på en stor skärm i stan !!!
Fy vad snuskigt att fräsa sådär ! Äckel !!!
Aqvakul
05-07-2010, 06:50
Tror bara det är en tramsig ovana, för om man är snorig/förkyld så löptränar man aldrig.
Svettas gör man däremot både i och från näsan, då kan en näsduk komma väl tillhands om det är irriterande.
skogstroll
05-07-2010, 07:28
CITAT (Meriona @ 04-07-2010, 20:25)  Nu tycker ni att jag är knäpp, men jag tycker verkligen att det är jätteäckligt när folk snyter ut snor ur näsan när de springer. Där jag bor (under min balkong faktiskt) brukar det gå ett stort löplopp varje sommar, och självklart måste folk träna på samma sträcka, det kommer "horder" av mer eller mindre duktiga personer kutandes här. Men MÅSTE de trycka fingern mot näsan och snyta ut klägget på gatan under min balkong? Det LÅTER äckligt, Det ser äckligt UT och de där svettiga typerna som tycker att de ser så sportiga ut blir bara så jäkla osexiga! När jag sitter på balkongen och läser så skäms jag inte för att säga nån kommentar som "Å fy fan va äckligt", men det verkar ju inte som de fattar ändå....  ja äckligt är det onekligen, jag har väldigt svårt att inte bli äcklad när någon i min närhet går så... men vadå gör likadant själv från din balkong så kanske de hajar  "varning för flygande snorkråkor..." eller nåt...
Meriona
05-07-2010, 09:57
Jösses vad många bra tips jag fått! Flygande snorkråkeskylt kanske kan passa bra, jag bor ju i Kråkestan
Myosotis
05-07-2010, 10:37
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|