Jennika
Har tappat bort manualen och nu ska vi motera. Tror det r s hr, och rtta mig om jag har fel):
1. hydromaten ska sitta hgt upp.
2. matarslangarna ska helst ligga p golvet.
3. vattenslangarna, de smala, ska vara en och en i varje kruka. (jag odlar en del i krukor och p ena sidan har jag jordbdd).
4. Systemet ska tmma sig nr det r varmt och vatten behvs. Det ska INTE droppa hela tiden?
5. Luftslangen i slutet p varje matarslang ska vara hgre n hydromaten.
6. Om det kommer fr mycket vatten s kan det regleras, men hur?
7. Vi har vatten frn kran till hydromaten, regleras trycket av reglaget vid kopplingen?

Det bsta vore ju om ngon kunde beskriva allt frn brjan till slut. Jag har skt manueler p ntet men det finns ingenstans.
Det r varmt - s hjlp behvs!

Tack p frhand.
skogstroll
om du PMar mig din mailadress s kan jag scanna den till dig, har en hr p jobbet - tur va? smile.gif jag tror det kan finnas p ntet ocks men nu hittade jag det inte.
Jennika
Det ordnade sig - hade en granne som har samma och jag fick lna deras beskrivning. Men jag mste sga att det r svrt att f det att fungera tillfredstllande. Fr lov att dra igng med sprutan nstan varje dag fr att det ska brja droppa. Emellant hnder inget och d blir det verfullt i behllaren och det brjar rinna ver dr. Har lst att det r lng intrimningsperiod. Har du ngra knep? Tack i allafall fr ditt erbjudande.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon