Michella
Hej!

Kunde inte motså att köpa ett sån´t där 6-pack med blandade stenpartiväxter i olika färger (sedum mm).... och rosenbräcka o taklökar från Plantagen. Men jag har inget stenparti . Vad gör jag med dem? Kan jag planterat dem i en vanlig rabatt eller breder de ut sig till "mattor"? Planteringsavstånd??? Ska jag plantera ner dom i vanlig matjord eller blandad jord o sand??? Stenar har jag plockat hem. Står helt stilla i mitt huvud. Finns det ngn som har bilder på sin a stenpartier som man kan få se???

kerstin z5-6
[attachment=51873:96ixa6ip...n1dh8mw0.jpg][attachment=51871:2nqyxqsz...no9f0jgj.
jpg][attachment=51872:7j5ttzna...ssrr7f7z.jpg][attachment=51869:3438_p35755.jpg]
[attachment=51870:sm1uh3oo...5sdonr8y.jpg]
Blanda grovt och fint grus -från sandstorlek till stenkulastora, om du vill lite jord i blandningen De här vill ha det magert och grusigt, i matjord går de ut ganska fort.
Man måste ju inte göra ett jättestenparti , den går fint att göra mindre små arrangemang för dessa växter
Ezereht
Såg någon som köpt en grund, bred lerkrukar och grävt ner i rabatten med stenpartiväxt i. Det var jättefint så det kopierade jag häromdagen wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon