Full version: Trvgg i vxthus
kajs
Funderar p att skaffa ett vxthus ca 10 kvm och byta ut en av gavelvggarna mot en trvgg. Tnkte ha en liten sittmbel vid vggen och ett litet bord. Odla i krukor och ha rummet som uterum/odling. Pldar, kuddar, ljuslycktor och en bra bok! Lyxigt vrre!

Tror ni att det r mjligt att byta en av vggarna?
Vilken trsort och hur ska brdorna behandlas fr att inte m dligt av fukt/vrme?
Vilket mrke p vxthus rekomenderar ni? Grna billigt...

Mvh, Kajs
kerstin z5-6
Finns ju trvxthus:) och varfr en trvgg? den r ju permanent-uterum /odling i kruka kan du ju ha nd.Vill du skrma av, anvnd ett draperi
kajs
Ja, helst hade jag velat ha ett fint trvxyhus men det blir fr dyrt! Trvgg vill jag ha fr att kunna spika upp hyllor mm p.
pernilla72
Borde inte vara ngra problem att stta en trvgg - har sett flera stycken - men man br nog ha god ventilation
isendahl
Kpta trvxthus m vara dyra, men egentillverkade trvxthus r inte dyra.
Har ett p 10 kvm, som motsvarar swedish green house men med en materialkostnad om ca 6 000 kr i stllet fr 65 (och en egeninsats som tog lite fr mnga timmar..) D r glasen inkpta p Blocket eller gvor och reglar tryckade isf lrk.

Vxthuset ska ju vara varmt och fuktigt fr att vxterna ska trivas - tr tycker inte om fukt. Drfr r behandling viktigt. Kr p tr!
kerstin z5-6
Florum kostar 19 000 fr 7,5 kvm
Cilla999
Hej.

Glasbackens vxthus (www.glasbacken.se) r i tr, och inte srskilt dyra. Jag har ett p 13,4 kvm och jag har satt upp tv hyllor lngs med ena kortsidan.

Hr r ngra bilder p mitt vxthus, har dock inga bilder p hyllorna som jag har satt upp

DSC00127.JPG

Vxthuset juli.jpg

Vxthuset 034.jpg

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon