Jag har en hibiskus cooperi som jag klippte ner i vras eftersom den var lite vl "pinn"-liknande. Men den har vxt vldigt dligt, inte som mina vanliga hibiskusar nr jag klippt ner dem, de brukar buska till sig direkt.
r Cooperi knsligare p ngot vis?
Jag bar just ut den i vxthuset fr att se om den mr bttre dr. Annars str den i kksfnstret, ljust med eftermiddag- kvllssol. Jag tror att fatet den str p r av koppar, kan det spela in?
Pius
jag har tv brokbladiga hibiskusar, och jag har mrkt att dom dels vill ha mer ljus och mer vrme n dom vanliga.
jag tar ut dom i min drivbnk (efter attf rosten r helt frbi) dr dom fr var under hela vxtssongen, avhrdar dom frst. dri fr dom hg vrme och dr vxer dom bra hela sommaren. de har mellan 35-55c i drivbnken och r i stlge. innan frosten kommer s tas dom in och vervintras inne under extraljus, utan extraljus brukar mina tappa blad och bli fula.
s prova ge dom mer ljus och vrme, i vxthuset kan nog bli bra fr dom om det r varmt nog annars odla dom inne i ett ljustfnster. sedan som vanligt vill dom ha mycket vatten och nring s dom bildar mnga blad och knoppar.
och jord med lgt ph, s fr dom friska och fina blad och bra med skott.
Tack Flaxss, d gjorde jag ju i alla fall rtt nr jag stllde ut den i vxthuset, dr ska det vl vara varmt nog, pust sger jag nr jag r dr och plockar och pillar.
Fast jag har en brokbladig, vit och grn, och den vxer och trivs bra inomhus, blommade som sjutton i vras. Fast den r andra sidan vldigt vek, inte alls som vanliga trdlika hibiskusar.
Pius