Ezereht
06-07-2010, 16:56
Såg på bionemas hemsida ett litet växthus med nät (så man kan få regnvattning av sina grejjer), ganska litet passande för kolonilott/odlingslott/radhus. Undrade om det är någon som testat dem?
http://www.bionema.se/produkter/vaxthus/Jag antar att Grundsats för 3025kr är en sådan där komplett modul, och påbyggndstatsen för 2480kr är om man bygger vidare och har "en vägg" från den första modulen att luta mot. Odlingstråg 570kr antar jag är om man vill ha extra tråg, eller bara trågen... Tolkar ni det annorlunda?
Wow, intressant!
"Odlingstråg" kan vara "plantbackar", som inte ingår, kolla på www.growcamp.com, det finns bättre info där.
och ja, en grundsats måste vara en modul med fyra vägger, och påbyggnads modul har två väggar.
Jag har en kompis som har ett sånt växthus. Hon är jättenöjd. Hon har fyllt upp med jord i ramen, så hennes säsong startar tidigt och räcker långt in på hösten. Jag är själv sugen på ett sånt växthus, lättflyttat och lätt att förlänga.
lotta65
16-08-2010, 21:53
Nu finns svensk information på www.growcamp.com och film att se, har ett växthus själv. Började odla sent, i mitten av juni sådde jag första fröet och satte in basilka persilja citronmeliss och dill från från mataffären.Majs satte jag ett frö av men den fick jag dra upp och flytta ut då den var på väg ut genom taket. Kan skicka bild på reultatet om någon undrar om det fungerar. Tack vare insektsnätet har jag inte ett hål på nåt blad, ingen ohyra har tagit sej in

.
Lotta
Ezereht
19-08-2010, 18:33
Oooh ja skicka gärna bilder
Spännande! Undrar hur tungt det blir med så mycket jord, 13 säckar till en modul. Hade gärna velat ha en sån på min upphöjda altan som är byggd i trä, frågan är om den pallar för trycket? Man kanske skulle kunna lägga nån decimeter med tex frigolitkulor och sen jord för att det inte ska bli så tungt?
lotta65
22-08-2010, 20:56
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.