Full version: Katt
malcolm
Min son har varit bortrest under några dagar och hans katt Saga känner sig verkligen övergiven, har aldrig hört henne jama så mycket som nu och hon springer runt i alla rum här hemma och letar efter honom. Nästan lite hjärtskärande att se men som tur är kommer han hem imorgon och det skall bli spännande att se hennes reaktion. Katten är definitivt sonens stora kärlek här i livet, han fick henne förra sommaren som en slags examenspresent efter att ha gått ut en 4-årig utbildning för elever med särskilda behov. Han fick en kajak också men katten är mer värd än alla kanoter i världen trots att hon var "begagnad" och ett år gammal. Köpte henne via en annons på Blocket och gav bara 300:- för henne och då ingick även matskålar, transportbur och mat (torrfoder) för flera månader framåt. Hon hade varit innekatt under hela sitt liv tills hon kom hit men vi insåg ganska snart att det inte skulle fungera här eftersom vi bor i radhus och dörrarna står ofta på vid gavel, speciellt varma sommardagar. Köpte och installerade en elektroniskt styrd kattlucka i dörren till uteplatsen så hon kan komma och gå som hon vill. Visst har hon varit borta några dygn ibland och till en början var sonen helt förtvivlad när det hände men hon har alltid kommit tillbaka och nu är han inte lika orolig längre när hon "försvinner".

I julas var det dock lite kris och då började tom. jag fundera på var hon var, skrev efterlysningar på datorn som jag printade ut och plastade in samt satte upp i grannskapet. Dagen efter hördes ett jamande ifrån en av garderoberna i hallen och där var hon, på något sätt hade katten lyckats bli instängd och inte hört av sig. Både sonen och jag blev jätteglada naturligtvis och nu har det blivit lite som ett skämt om vi skall fira nästa jul i garderoben allesammans. santa.gif

Från början vägrade hon att äta något annat än det torrfoder hon var van vid men sedan vi kom på att ge henne rått kött som tex. fläskfilé och rå fisk i småbitar så äter hon även det. Hon känner när det är kött/fisk på gång och då kommer hon genast smygande och vill ha fast det där med räkor och skaldjur har hon inte fattat ännu.

[attachment=51920:SAGA.jpg]
mamamaggan
Hur stor är garderoben ? Får ni plats allihop till jul ? flirting.gif

Katter är mysiga . Blir skönt för er allihop i morgon då allt blir som det ska igen.

Extra mysigt att din son och katten har knutit an så , djur är bra för alla men nog extra viktig för din son. Katten har ju också förstått att hon är extra mycket älskad , och " behövd " , av din son.

Vi hade katt förut och han var min katt. Det var i stort sett bara jag som dög , fast det inte var jag som gav honom mat, han skulle sova hos mig, ligga på min axel när jag tittade på TV och allt som jag stoppade i munnen skulle han också smaka , han tuggade t o m i sig Läkerol .

Han blev också orolig när det var någon som saknades och var jag borta så fick ingen här hemma sova.
malcolm
Denna katt är lite som en papegoja, sitter på sonens axel ibland när han går omkring och kan vara som en krage när han sitter vid sin dator, inte alltid så uppskattat när det är varmt. Jag gillade inte katter förut, tyckte att det luktade illa om deras lådor och det gör det också om de inte sköts ordentligt. Var ihop med en kvinna en tid som hade två innekatter och där var det så illa att man inte bara nästan utan faktiskt spydde när man kom in i badrummet, tog tom.med min högtryckstvätt dit och spolade av lådan men det hjälpte föga eftersom det var så ingrott och det var stanken från katterna som fick mig att bryta förhållandet. Nu var det inte missarnas fel men sonen fick stränga order om att sköta lådan för annars skulle katten åka ut fortare än kvickt. Detta har fungerat alldeles utmärkt och när man sitter på toan med lådan precis under näbben så känner man inte den allra minsta lukt. Nu är vår katt en utekatt iof. sig så hon gör ifrån sig det mesta utomhus men på vintern när det är kallt föredrar hon sin låda som är fylld med "sand" som bildar klumpar
malcolm
Hur stor är garderoben ? Får ni plats allihop till jul ?

Du är välkommen hit på sill och skinka när det blir dags! naughty.gif

HUR gör man för att bara citera bara en viss del av ett inllägg?
Inga från Närke
CITAT (malcolm @ 06-07-2010, 21:57) *
HUR gör man för att bara citera bara en viss del av ett inllägg?

Det är bara att som vanligt trycka på citera sedan gå in och radera det man vill radera, men akta så att inte (quote name ) försvinner i början och (/quote) försvinner i slutet.
Lycka till.
sqrulan
Jag känner igen det du skriver Malcolm!
Min dotter fick en katt då hon var i tonåren men katten flyttade från hennes rum och in till min son och från den dagen var dom oskiljaktiga! Isedor åkte bil med honom ja även skoter.

Min son flyttade hemifrån i 18 årsåldern och Isedor mådde aldrig bra mera, han försvann ibland i flera dagar. Kanske han sökte sin vän?

Hur somhelst så dog han ju tillslut och min son bar en bild av honom i sin börs/plånbok i många år, där bilden på nya tjejen egentligen skulle sitta. giggle.gif

Det lustiga är att varje gång han kommer hem så blir mina två kattor som förändrade/förälskade och fjäskar omkring runt honom, så gör dom aldrig mot nån annan i familjen! Jag tror att vissa har DET som katter faller för, min son är född i lejonets tecken men det kan ju inte vara därför!? slap.gif
mamamaggan
Katter är så fascinerande tycker jag , passar det inte så flyttar de , det är också något jag gillar . De gör sig aldrig till och låter sig inte kuvas.

Vår katt la sig på tangentbordet när jag satt framför datorn och låg jag i sängen och läste så la han sig alldeles under hakan på mig så jag inte kunde se något i boken/tidningen. Han ville ha odelad uppmärksamhet ett tag.
sqrulan
wub.gif Håller med dej, jag gillar deras självständighet. Min lilla skogis sover alltid hos mej, helst på magen så nära ansiktet det bara går och så sträcker hon ut sina ben mot halsen. Kändes lite otrevligt i början men jag vet ju att hon bara vill vara nära, lite väl varmt nu i sommar.
Nu efter 5 år så har hon börjat att "prata" också, olika ljud för olika saker!
Ja nu tror ni väl att jag är helt knäpp! ha..ha...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon