Full version: växthusgäst
polecat
Har haft underliga små lämningar efter ett djur i mitt växthus.........trodde det var en mus.
[attachment=51921:IMG_2688__Medium_.JPG]

Idag fick jag äntligen träffa min hyresgäst, en ödla, kanske någon här vet vad hon/han heter mer än "ödla" ?
Red Top
Vilken jättefin bild du tagit.

Om jag inte har alldeles fel, så är det en skogsödla. Närmare bestämt en dräktig(eller vad det heter i ödlevälden)hona.
Chamomille
w00t.gif Vilken fin liten tjockis smile.gif
polecat
Träffade på min nya kompis i morse också. Ser fram emot att det blir flera och att de inte äter tomater och gurka giggle.gif
Chamomille
Det får vi hoppas. Men så kul att ha en sån gäst i växthuset wub.gif
skogstroll
den är verkligen jättegullig! Och så blir det ju små-ödlor också wub.gif

Jag har haft paddsingar, kopparödla och nån jättestor grön syrsa som högljutt smaskat på växterna (undrar om de har tänder...) giggle.gif

[attachment=51997:P9020034.JPG]
Peztis
Skogstroll, den där vårtbitaren har kraftiga käkar och ska tydligen kunna bita till ordentligt!
Lokan
Jättefin bild på vårtbitaren!! tummenupp.gif
skogstroll
ja skönt den inte bet på mig, satt i växthuset en sommardag och hörde högljudda knapringar på en pumplaplanta... lät rätt kul...
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 08-07-2010, 12:23) *
den är verkligen jättegullig! Och så blir det ju små-ödlor också wub.gif

Jag har haft paddsingar, kopparödla och nån jättestor grön syrsa som högljutt smaskat på växterna (undrar om de har tänder...) giggle.gif

[attachment=51997:P9020034.JPG]

Visst låter det häftigt smile.gif Tyvärr var det länge sen jag såg en sån. När jag var liten och bodde hos mormor på Nämdö så fanns de överallt i hennes vildvin.
skogstroll
stora vackra gröna ögon va giggle.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 08-07-2010, 16:42) *
stora vackra gröna ögon va giggle.gif

Jaa... biggrin.gif
zaaritha
Var rädd om den!
polecat
Inte vet jag om det blivit tillökning, men idag har jag sett tre ödlor samtidigt.

Men de är nästan lika stora. Är det någon som vet om de får en eller flera ungar ?
Orkidétjuven
Skogsödlan får fler ungar samtidigt och de föds levande. En adaption på att vi har en ganska kort säsong i sverige. Ökar chansen för överlevnad då man slipper ligga halva säsongen i ägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon