|
Tänkte att jag måste komma på ett litet besök härinne och önskar er en fin fortsättning på sommaren! Jag är hemma som vanligt och trivs mycket bra med mina vovsingar och mina sysslor;hemmet och min konst. Jag har virkat små dockor till mitt barnbarn och klänningar till henne.Lillan gillar mina dockor och klänningar som jag har sytt till henne. Igår var vi till Taxinge Slott,vi fikade,lekte i trädgården och det älskar jag! Idag skall jag börja sy på en klänning. http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/Här ovan är addressen till min finska blogg,där har jag en massa bilder,så ni som vill är välkomna att titta in!
Aqvakul
07-07-2010, 07:35
Glad sommar, Silos!
CITAT (Aqvakul @ 07-07-2010, 08:35)  Glad sommar, Silos!  Tack så mycket goadig!
Inga från Närke
07-07-2010, 07:44
Hej Silos
Vad roligt höra från dig. Var inne och kollade på din blogg, vad mycket fina bilder på alla dina dockor och hundarna. Förmodar att det var dina barnbarn också som var där. Kan ju ingen finska men min sambo är ju finsk så vid tid ska jag gå in igen och han för översätta.
Hoppas du får en fins sommar också. Du ser ut att må bra på de bilder som du lagt in. Hälsa dottern också.
Jag önskar dig också en fin sommar silos [attachment=51939:str_land...glad_sol.gif]
CITAT (Inga från Närke @ 07-07-2010, 08:44)  Hej Silos
Vad roligt höra från dig. Var inne och kollade på din blogg, vad mycket fina bilder på alla dina dockor och hundarna. Förmodar att det var dina barnbarn också som var där. Kan ju ingen finska men min sambo är ju finsk så vid tid ska jag gå in igen och han för översätta.
Hoppas du får en fins sommar också. Du ser ut att må bra på de bilder som du lagt in. Hälsa dottern också. Så glad jag bir av dina goa ord här Ja,det är mina två barnbarn som är med i några bilder Jag har funderat att skriva även på svenska och engelska på min blogg... Ja,jag mår underbart bra för det mesta,men det finns dagar då "Deppia" (jag har Manodeppressiv syndrom,bipolär sjukdom)kommer på besök,men jag har lärt mig att hantera en sådan dag. Skall hälsa dottern!
Biggan_
07-07-2010, 12:13
CITAT (silos @ 07-07-2010, 08:28)  Tänkte att jag måste komma på ett litet besök härinne och önskar er en fin fortsättning på sommaren! Jag är hemma som vanligt och trivs mycket bra med mina vovsingar och mina sysslor;hemmet och min konst. Jag har virkat små dockor till mitt barnbarn och klänningar till henne.Lillan gillar mina dockor och klänningar som jag har sytt till henne. Igår var vi till Taxinge Slott,vi fikade,lekte i trädgården och det älskar jag! Idag skall jag börja sy på en klänning. http://kyllikki--kyllikki.blogspot.com/Här ovan är addressen till min finska blogg,där har jag en massa bilder,så ni som vill är välkomna att titta in! Så flitig du är Silos! Dina barnbarn är lyckligt lottade som får ta del av din skaparlust! Du får också ha en fin fortsättning på sommaren!
CITAT (zissi @ 07-07-2010, 08:49)  Jag önskar dig också en fin sommar silos [attachment=51939:str_land...glad_sol.gif] Tack så mycket goadig!  CITAT (Biggan_ @ 07-07-2010, 13:13)  Så flitig du är Silos! Dina barnbarn är lyckligt lottade som får ta del av din skaparlust! Du får också ha en fin fortsättning på sommaren!  Tack så mycket gulledig!
CITAT (Biggan_ @ 07-07-2010, 13:13)  Så flitig du är Silos! Dina barnbarn är lyckligt lottade som får ta del av din skaparlust! Du får också ha en fin fortsättning på sommaren!  Ja,barnbarna har en hel del att göra hemma hos mig,tillsammans med mig.
fuchsian
17-07-2010, 18:20
hej Silos, hoppas du har det gott, dina dockor är så fina. har du svalare väder så att du orkar tänka på annat än värmen? Ha en bra sommar och må så gott. ....  .... fuchian ....
Kul att få titta in i din blogg och se dina skapelser.  Förstår att barnbarnen trivs hos dig. Ha en bra sommar!
CITAT (fuchian @ 17-07-2010, 19:20)  hej Silos, hoppas du har det gott, dina dockor är så fina. har du svalare väder så att du orkar tänka på annat än värmen? Ha en bra sommar och må så gott. ....  .... fuchian .... Nä,svalt har jag då inte,men jag stänger fullständigt av tankar på värmen och endast njuter av den,även då när jag badar i svetten så har jag fläkten på,men Simba had tyvärr sönder min fläkt.Igår fick jag en ny från min yngsta dotter,men den hade inte alla smådelar med i paketet. Idag är det dock inte kvat utan det blåser så skönt... Förresten så tänker inte så mycket utan jag bara gör eller bara varar och njuter av mitt härliga pensionärs liv.
Jag hittade ingen Godnatt tråd så jag passar på att säga: NATTINATT till er alla...jag skall först borsta vovsingarnas tänder!
Så det är dags att gå lägga mig efter en riktigt härlig dag!
Trädgården är vattnad och jisses så torrt det var i rabatterna!
Det trista är att det finns lite osämja mellan grannar om musiken,tekno från de unga på mycket hög volym,så till den grad att en äldre dam hör inte TV ljudet. Jag var där och medlade,men mådde dåligt efteråt och tänkte:JAG VILL HÄRIFRÅN lååångt till skogen,lååångt bort från människorna!
Nu är det dock bättre efter en trevlig TV kväll med yngsta sonen.
Förresten,jag har startat en ny blogg eller är det ett nytt blogg,eftersom jag ej kan skriva här hur mycket som helst om mina tankar,mina "talande" dockor,mitt liv med mina vovsinagr,mina tankar om Gud etc..... så det var bättre att starta en ny blogg. Jag har flera bloggar:en finsk blogg och en blogg om min tro och så har jag min sida på Facebook,så skriver jag på Netlog och ett par andra ställen  och roligt är det och det gör det samma om någon kommer in och läser,bra jag får skriva!
Oj oj oj,så fort dessa sommardagar flyger förbi,men likadant är det egntligen alla dagar för mig. Jag har rensat ogräs från rabatterna och vattnat,fastän man inte skall vattna mitt på dagen. Solrosor är verkligen mina favorit blommor och jag har dessa även i år,men denna gång har fåglarna spridit frön. Så fåglarna är mina rara hjälpare i trädgården [attachment=52579:004.JPG]
Tiderna kommer och tiderna går.Vem kommer ihåg oss om tusen år? ATT LEVA FÖR FULLT HÄR OCH NU ÄR MIN MELODI OCH DET VILL JAG GÖRA TILLS JAG TILL ANDEVÄRLDEN GÅR [attachment=52608:utflykt_147.JPG]
Vägen till himmelen är allt annat än rak,men det är det som gör livet till en spännande vandring,trots sorger och bekymmer,bara man lär sig att se på livet på ett annorlunda sätt än det som är vanligt hos oss idag![attachment=52609:utflykt_050.JPG]
Vi har våra drömmar,sorger och mycket mera, men det är bästa är att leva varje dag som om det våre den sista! [attachment=52611:film_br_llop_050.JPG]
[attachment=52614:Br_llop_003.JPG]
[attachment=52613:Br_llop_375.JPG]
Så börjar denna härliga dag luta mot natten och sovdags Det har varit riktigt kallt idag  Det är märkligt att vädret kan totalt förändras från hettan till kylan. Denna dag har jag ägnat åt städning och suttit vid datorn då jag måste vila. Så jag ganska trött nu,men skall vara vaken en stund till... [attachment=52734:kv_ll_037.JPG]
Tidigt idag tänkte jag att idag skall jag upp riktigt tidigt,men skulle bara sova lite till och vovvarna väckte mig först klockan 08:30. Vi fick väldigt bråttom ut :Deller rättare sagt hade vovvarna bråttom ut.Jag behöver köpa väckarklocka.... Idag fyller mitt yngsta barn 32 år. Så fort åren går och själv blev jag folkpensionär i November.När jag var ung,hade jag många drömmar om vad jag ville bli:frissa,mönstra på båten,mannegäng,författare,flygvärdinna,sjukskötreska,konstnär..... Inget av dessa blev jag,jo jag blev konstnär,men bäst av allt är att jag blev mamma och mormor och matte till mina goa kära vovsingar Så reste jag en massa som ung och arbetade som aupair och även som hushållerska både här i Sverige och utomlands. Det skulle vara roligt och intressant att läsa om era liv,men medmänniskorna vill inte berätta öppet om sina liv som till.ex. jag gör och det förstår jag...... [attachment=52930:017.JPG]
Kukkokiekuu=kuckelikuuu...det är dags att sjunga en liten truddelidutt,nu är kraxigheten har försvunnit från min hals  Och genast kom det en tupp som "sjöng"som bara den;till och med mina vovsingar rusade fram och undrare vad det var frågan om  Jag lugnade vovvarna och sa,det är bara en "skogstupp"som hoppade ur datorn Skratta lagom sa Simba..du skall få se på en "tupp"bara jag har vaknat till ordentligt för då blir det en "vrålande tupp" hos I.R 072.JPGMen du Simba,vi måste befria alla sovande människor från den djupa sömnen som de är i bakom galler! [attachment=53053:095.JPG] Den kloke Simba sa:låt dem sova,de behöver sin sömn och du har faktiskt inte rätt att väcka andra människor och du har absolut ingen rätt att tala om hur andra människor är;sovande,vaken,bakom galler eller frihet! Matte du är inte Gud,tänka på att du är en liten människa med sina fel och brister,precis som alla andra och akta dig att inte sätta dig på en piedestal,för DÅ kommer det att göra mycket ont när du faller! Attan så mycket klokt Simba hade att säga till mig och de andra vovsingarna höll med om i precis allt och jag hörde även dockorna som ropade:SÅ ÄR DET!!!!!!
[attachment=53121:033.JPG] GODMORGON ALLA ODLAISTER Har ni sovit gott? Själv har jag vaknatt ofta,på.g.a.stök i huset;någon fyllde år Nu ringer kyrkklockan och kallar människorna till att höra på Guds ord. Kaffet smakar mycket gott så nu skall jag ta påtå...ett lustigt ord...påtå En riktigt skön dag önskar jag er alla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|