Full version: Mobilt bredband
Alba
Jag har skaffat mobilt bredband i stugan under en begränsad tid då vi bor där.
Jag får en maxgräns 5 GB datamängd. Det ska man tydligen klara sig bra på bara för att surfa och läsa mail.

Vad är det som kan göra att jag kommer upp i mängden kanske på kort tid och att 5 GB inte räcker för mig - vad ska jag undvika ?
Lyssna på musik ?
Se film ?
Chatta ?

Aqvakul
undvik att hantera filmer och bilder med stort datainnehåll
Irene_L
Du ska absolut inte undvika att chatta!!! giggle.gif kompiskram.gif
Alba
CITAT (Irene_L @ 07-07-2010, 13:27) *
Du ska absolut inte undvika att chatta!!! giggle.gif kompiskram.gif

Det är ju det jag är rädd för men då får naturligtvis chatten gå i första hand. tummenupp.gif

Jag började fundera om chatten på något sätt går utanför vanligt surfande.
Streamade sändningar tänkte jag - kanske helt fel.

När man tex tittar i Peters holk så är det streamat - tror jag - kräver det då mer GB av min maxgräns ?
netha
Jag har Telia mobil surf alltid ... frågade när jag tog abonnemanget om jag fick surfa så mycket jag vill utan att drabbas av extra avgifter. Svaret blev JA ... men du får inte ladda ner filmer ... musik mm ... annars kan du surfa precis hur mycket du vill.
Har sedan läst att om man surfar extra mycket så kan de minska hastigheten.
Senaste dagarna har jag enbart surfat mobilt och det har gått lika fort som vanligt ... har också spelat mycket ... och det har funkat jättebra.

Anki på Öland
Har enbart haft mobilt bredband senaste 3 åren och har aldrig kommit upp i maxmängden. Tankar inte hem filmer eller musik men har datorn på hela dagarna, surfar hur mycket som helst, spelar spel på nätet, chattar och gör allt som jag brukade.
Anki
Alba
Det låter betryggande - då behöver jag inte oroa mig över det.

Tack för era svar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon