|
herkules
08-07-2010, 08:10
CITAT (Aqvakul @ 07-07-2010, 14:26)  Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår plötsligt. Som skäl anger han en jobbig vårdnadstvist.
Det är kanske inte heller så kul att gå in i valkampens slutskede med ett helt misslyckad arbetsmarknadspolitik - fler arbetslösa istället för färre..
Han ståtar ju också med en fuskexamen från ett amerikanskt universitet.
Ska vi gissa att han blir landshövding eller generaldirektör... utan jobb lär han ju inte bli, hur taskigt han än skött sina åtaganden de här 4 åren. trist med vårdnadstvisten men det är inte förmodligen inte enbart orsaken till att han avgår. CITAT (Gossen Ruda @ 07-07-2010, 22:01)  Han skyllde inte heller på barnen utan angav dem som orsak. Jag förstår honom. Det borde finnas någon slags imaginär skottpeng på vissa journalister. Möjligen också på vita vargar. tur du skrev imaginär, locka med skottpengar på det där viset kan aldrig vara nyttigt
Gossen Ruda
08-07-2010, 08:47
CITAT (herkules @ 08-07-2010, 09:10)  tur du skrev imaginär, locka med skottpengar på det där viset kan aldrig vara nyttigt Journalister mördar med sin penna. Ok, med tangentbordet. Undrar hur mycket skit man skulle hitta om man skokade ordentligt i journalisternas förehavande? Tänk på den där (G)Rislund som uppgav sig för att vara polis.
vitavargen
08-07-2010, 14:21
CITAT (herkules @ 08-07-2010, 09:10)  ...... tur du skrev imaginär, locka med skottpengar på det där viset kan aldrig vara nyttigt Du vet att Gubben ruda är sådan (dum i huvet). Han kan inte fatta vad han skriver, vilket kan bero på att han sträcker ut tungan så långt att tre kvart av eventuellt befintlig hjärna kommer ut ur sin plats och blir ur funktion. så skit i honom
Meriona
08-07-2010, 14:27
Jösses vilken låg nivå den här diskussionen hamnade på, bäst jag låter bli den här tråden.
skogstroll
08-07-2010, 14:29
tror inte kvällstidningar är den seriösaste nyhetsbranschen direkt. Lätt att skriva att han har kanske möjligen någong gång i tiden varit misstänkt för nåt men mer får man tydligen inte veta av denna seriösa källa.... kvällstidningar är ju mest skvallerblaskor nuförtiden tycker jag i alla fall.
mamamaggan
08-07-2010, 14:37
Vad jag inte riktigt får att gå ihop är att han säger att han vill ha tid för sina barn men de tillbringar ju mesta tiden på Lundsbergs internatskola .
Har all respekt för personer som vill vara mer med sina barn men jag får det som sagt var inte att gå ihop riktigt.
*Stintan*
08-07-2010, 14:54
CITAT (mamamaggan @ 08-07-2010, 15:37)  Vad jag inte riktigt får att gå ihop är att han säger att han vill ha tid för sina barn men de tillbringar ju mesta tiden på Lundsbergs internatskola .
Har all respekt för personer som vill vara mer med sina barn men jag får det som sagt var inte att gå ihop riktigt. Skitsamma nu har dom väl sommarlov iallafall och vem vet vad dom planerar till hösten. Vad blir bättre av att man snokar efter Littorins lik i garderoben nu när han avgått. Han verkar ju helt klart inte riktigt psykiskt stabil så han behövde nog avgå och ägna sig åt något annat. Jag tycker att han varit så anonym och grå under hela sin ministertid så man knappt vetat att han fanns så för mig kan han gott få fortsätta att inte uppmärksammas. Oavsett så tycker jag synd om barn och ungdomar som ska behöva utstå mediadrev på deras färäldrar. Det finns bara förlorare i såna lägen.
vitavargen
08-07-2010, 15:02
CITAT (skogstroll @ 08-07-2010, 15:29)  tror inte kvällstidningar är den seriösaste nyhetsbranschen direkt. Lätt att skriva att han har kanske möjligen någong gång i tiden varit misstänkt för nåt men mer får man tydligen inte veta av denna seriösa källa.... kvällstidningar är ju mest skvallerblaskor nuförtiden tycker jag i alla fall. Håller med i sakfrågan ! Aftonbladet får inte vara tyst när det gäller Littorin av olika skäl. Har Aftonbladet gjort upp med Moderaterna därför skriver de inte det brott Littorin begått ? Lämnas inte invånarna utanför i ett system med fria val och tillgång till opinionsbildning ? Ville Aftonbladet gå bara så långt tills Littorin avgick eller finns det skäl att behandla Littorin som en vanlig medborgare och överlämna fallet till polis och åklagarmyndighet ? Aftonbladet kan och får hålla på med avslöjande verksamhet i den politiska arenan. De har även rätten att bilda opinion, men att hålla invånarna /medborgarna utanför detta allvarliga fall är bort ifrån allt vad en god journalistisk anda är.
Huggorm
08-07-2010, 15:29
CITAT (vitavargen @ 08-07-2010, 16:02)  Håller med i sakfrågan !
Aftonbladet får inte vara tyst när det gäller Littorin av olika skäl. Har Aftonbladet gjort upp med Moderaterna därför skriver de inte det brott Littorin begått ? Lämnas inte invånarna utanför i ett system med fria val och tillgång till opinionsbildning ? Ville Aftonbladet gå bara så långt tills Littorin avgick eller finns det skäl att behandla Littorin som en vanlig medborgare och överlämna fallet till polis och åklagarmyndighet ?
Aftonbladet kan och får hålla på med avslöjande verksamhet i den politiska arenan. De har även rätten att bilda opinion, men att hålla invånarna /medborgarna utanför detta allvarliga fall är bort ifrån allt vad en god journalistisk anda är. Hur kan du vara så säker på att det skett något lagbrott? Det finns skandaler som får politiker att avgå som enbart är pinsamma, men inte ett dugg olagliga. Men oavsett vad det är som aftonbladet snokat reda på, så är det nog ingen tillfällighet att det släppts just två månader före valet. Dom kanske har suttit på hemligheten i ett år, och då hoppas jag för aftonbladets skull att det inte var något olagligt. För övrigt är sossarnas valrörelse sig lik. Förra gången bestod den av att dra upp Folkpartiets dataintrång, och i år av det här. Inte speciellt konstruktivt, och jag hoppas det ger lika få röster som det gav sist.
CITAT (vitavargen @ 08-07-2010, 16:02)  Håller med i sakfrågan !
Aftonbladet får inte vara tyst när det gäller Littorin av olika skäl. Har Aftonbladet gjort upp med Moderaterna därför skriver de inte det brott Littorin begått ? Lämnas inte invånarna utanför i ett system med fria val och tillgång till opinionsbildning ? Ville Aftonbladet gå bara så långt tills Littorin avgick eller finns det skäl att behandla Littorin som en vanlig medborgare och överlämna fallet till polis och åklagarmyndighet ?
Aftonbladet kan och får hålla på med avslöjande verksamhet i den politiska arenan. De har även rätten att bilda opinion, men att hålla invånarna /medborgarna utanför detta allvarliga fall är bort ifrån allt vad en god journalistisk anda är. Om du nu vet vilket allvarligt brott han har begått så är det bara att anmäla. Gör din medborgeliga plikt och anmäl. För det är väl inte rykten som nu blivit sanning bara för att han avgår.
andersen
08-07-2010, 15:48
CITAT (Huggorm @ 08-07-2010, 16:29)  För övrigt är sossarnas valrörelse sig lik. Förra gången bestod den av att dra upp Folkpartiets dataintrång, och i år av det här. Inte speciellt konstruktivt, och jag hoppas det ger lika få röster som det gav sist. Få röster? du har nog dåligt minne, Sossarna var det partiet som fick flest röster av alla=35% av alla röster!
Huggorm
08-07-2010, 15:54
CITAT (andersen @ 08-07-2010, 16:48)  Få röster? du har nog dåligt minne, Sossarna var det partiet som fick flest röster av alla=35% av alla röster! Vilket var en kraftig minskning, faktiskt det sämsta valresultatet dom haft någonsin. Så dåligt så partiledaren avgick till och med.
andersen
08-07-2010, 16:02
CITAT (Huggorm @ 08-07-2010, 16:54)  Vilket var en kraftig minskning, faktiskt det sämsta valresultatet dom haft någonsin. Så dåligt så partiledaren avgick till och med. Ja det är så sant, men det var ju inte det du skrev i ditt inlägg. 35%var inget annat parti i närheten av. Glömde sä här många röstade på sossarna...1 942 625
Huggorm
08-07-2010, 16:04
CITAT (andersen @ 08-07-2010, 17:02)  Ja det är så sant, men det var ju inte det du skrev i ditt inlägg. 35%var inget annat parti i närheten av. Allting är relativt. Hade vi bara haft två politiska partier så hade 35% varit lite.
vitavargen
08-07-2010, 16:51
CITAT (Huggorm @ 08-07-2010, 16:29)  Hur kan du vara så säker på att det skett något lagbrott? Det finns skandaler som får politiker att avgå som enbart är pinsamma, men inte ett dugg olagliga. Men oavsett vad det är som aftonbladet snokat reda på, så är det nog ingen tillfällighet att det släppts just två månader före valet. Dom kanske har suttit på hemligheten i ett år, och då hoppas jag för aftonbladets skull att det inte var något olagligt. ...... Om man inte är född dagen innan Littorin avgick , vet man att han avgick inte av skäl som barnen och liknande. Vi visste att det är mycket allvarligt. Vi viste att han använde barnen som sin sköld mot omgivningen. Detta är allvarligast i mina ögon. Du har rätt. Aftonbladets tystnad har två sidor ( som en mynt). Den ena är den fina sidan som tidningen uppger. Den andra sidan är spel och lek med invånarnas rätt till inrormation i den politiska arenan. CITAT (gnon49 @ 08-07-2010, 16:46)  Om du nu vet vilket allvarligt brott han har begått så är det bara att anmäla. Gör din medborgeliga plikt och anmäl. För det är väl inte rykten som nu blivit sanning bara för att han avgår. Det finns inga rykten, det finns bara en sanning som kommer fram.
tydligen är hans liv jobbigt just nu !kanske han väljer att avgå för sina barns skull för att de ska slippa all skit i press skolan och i övriga medier.Det är nog inte så lätt att va en sittande duva.
herkules
08-07-2010, 23:15
han har gjort något skit som inte har med hans skilsmässa och vårdnadstvist att göra, dålig stil att skylla journalisterna för avhoppet. men det ger sig, sånt där kommer alltid fram.
Jasså !ja jag har inte koll på allt som hänt där,trodde avhoppet var på grund av barnen
CITAT (herkules @ 09-07-2010, 00:15)  han har gjort något skit som inte har med hans skilsmässa och vårdnadstvist att göra, dålig stil att skylla journalisterna för avhoppet. men det ger sig, sånt där kommer alltid fram. o det här skulle ha gjorts 2006? Varför har polis inte utrett detta då kan man undra....
skogstroll
09-07-2010, 07:41
CITAT (Ralf @ 08-07-2010, 08:41)  Vissa Moderater ser inte olagliga saker som brott, inte ens det dom gör som politiker, trots tex "fällningar" av JO. och andra politiker har aldrig gjort nåt fel då?
herkules
09-07-2010, 07:51
CITAT (Ralf @ 09-07-2010, 08:32)  o det här skulle ha gjorts 2006? Varför har polis inte utrett detta då kan man undra.... jo det kan man ju undra, det måste ju ändå vara något riktigt skit eftersom han hoppade av alternativt fick sparken.
Huggorm
09-07-2010, 08:06
Det ryktas att han besökt en prostituerad
CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 09:06)  Det ryktas att han besökt en prostituerad det ryktas att han haft sex med minderåriga.... Sex med prostituerad har inte fängelsestraff i straffskalan, och AB säger att SOLs brott har fängelse i straffskalan.
herkules
09-07-2010, 08:13
CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 09:06)  Det ryktas att han besökt en prostituerad det är så mycket rykten just nu så det bästa är nog att bara vänta, saninngen kommer alltid ifatt/fram.
Det stora brottet han har gjort i mångas ögon, är att han inte har avskaffat LAS.
Aqvakul
09-07-2010, 08:54
Snöflinga
09-07-2010, 18:00
I "Rapport" säger Mona S. " Jag känner inget annat än respekt och sympati för Sven Otto Littorin"  Är hon alldeles ensam om det på vänsterkanten ?
Huggorm
09-07-2010, 18:04
CITAT (Snöflinga @ 09-07-2010, 19:00)  I "Rapport" säger Mona S. " Jag känner inget annat än respekt och sympati för Sven Otto Littorin"  Är hon alldeles ensam om det på vänsterkanten ? Särskilt intressant eftersom Littorin var en av de som avslöjade tobleroneskandalen en gång i tiden
vitavargen
09-07-2010, 18:22
CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26)  Kan man inte åka i fängelse för förtal?
Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva. Jag har väntat tillräckligt på att en smula uppriktighet i dig skulle få dig att backa från denna skandalfyllda inlägg, där du sypatiserar med de som begår brott. Men ack min förväntan var förgäves. Vill du förklara vad är det som du betraktar som förtal ? Tack !
CITAT (Snöflinga @ 09-07-2010, 19:00)  I "Rapport" säger Mona S. " Jag känner inget annat än respekt och sympati för Sven Otto Littorin"  Är hon alldeles ensam om det på vänsterkanten ? Nej, Ohly yttryckte något liknande, den elogen får man i alla fall ge honom.
vitavargen
09-07-2010, 20:01
CITAT (gnon49 @ 09-07-2010, 20:23)  Nej, Ohly yttryckte något liknande, den elogen får man i alla fall ge honom. Nu har ni sett att de rödgröna behandlar även sina moståndare så bra, eller hur ? Moderaterna har inte kunnat avtacka Littorin för många års kamp tilsammans. Fram till brottet har han iallafall agerat politiskt och partiet och andra allianspartierna borde ha avtackat honom. Ett uppgift som de rödgröna står för  Är det inte dax att du och andra som röstat på allianspartierna hittills tänker om och omvärderar era insatser ? Rösta rödgrönt !
*Stintan*
09-07-2010, 20:38
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 19:22)  Jag har väntat tillräckligt på att en smula uppriktighet i dig skulle få dig att backa från denna skandalfyllda inlägg, där du sypatiserar med de som begår brott. Men ack min förväntan var förgäves.
Vill du förklara vad är det som du betraktar som förtal ? Tack !  Är det inte dags att du byter översättningsprogram snart för du verkar ju varken förstå vad andra skriver eller vad du skriver själv. Du kan gott fortsätta vänta men förtalet hittar du lätt bland dina egna texter.
vitavargen
09-07-2010, 20:42
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 21:38)  ..... Du kan gott fortsätta vänta men förtalet hittar du lätt bland dina egna texter. Peka ut förtalet nu, för det är ju ett brott.
Chamomille
09-07-2010, 20:51
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 21:38)   Är det inte dags att du byter översättningsprogram snart för du verkar ju varken förstå vad andra skriver eller vad du skriver själv. Så kan det bli om man översätter från Hibreiska till Spanska och därefter till Svenska
vitavargen
09-07-2010, 20:56
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 21:38)  ..... Du kan gott fortsätta vänta men förtalet hittar du lätt bland dina egna texter. Ha lite stake i dig, när du pekar ut andra för att de begått brott, får du visa var brottet ligger.
Chamomille
09-07-2010, 21:21
 Vilken komiker vi har fått här på Odla. Heja VV, gå och klipp dig och skaffa ett liv.
vitavargen
09-07-2010, 21:25
CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26)  Kan man inte åka i fängelse för förtal? ..... Peka ut vad det är som du betraktar som förtal, för det är ju ett brott !
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 21:56)  Ha lite stake i dig, när du pekar ut andra för att de begått brott, får du visa var brottet ligger. Ja, hur var det nu med Littorin? Vi är alla nyfikna.
vitavargen
09-07-2010, 21:51
CITAT (gnon49 @ 09-07-2010, 22:30)  Ja, hur var det nu med Littorin? Vi är alla nyfikna. Det var så allvarligt att även hans bästa vän och partikamrat med nästan jämställd ställning inom partiet (Fredrik Reinfeldt ) ville inte veta av honom.
Huggorm
09-07-2010, 21:52
Åja, det är andra som hoppat av tidigare på grund av småsaker, så det här behöver inte vara speciellt stort heller
*Stintan*
09-07-2010, 21:52
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 21:56)  Ha lite stake i dig, när du pekar ut andra för att de begått brott, får du visa var brottet ligger. Jisses! Det är ju du som pekar ut folk till höger och vänster och påstår både det ena och det andra! Det var en kille som var med i Debatt igår kväll och det stog att han var komiker. Han var ungefär lika rolig som du vv. Han var så sur och grinig så han måste ha blivit insmugglad till Gotland för annars hade han väl blivit stoppad vid landgången.
vitavargen
09-07-2010, 21:54
CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26)  Kan man inte åka i fängelse för förtal?
Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva. Du är inte ens borgerlig. Varför startar du alltid ett bråk inom de intressanta trådarna ? Vad har du för syfte ? Vad vinner du på det ? Nu vågar du inte ens svara efter dessa exkrementer som du lagt i tråden.
*Stintan*
09-07-2010, 21:55
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 22:51)  Det var så allvarligt att även hans bästa vän och partikamrat med nästan jämställd ställning inom partiet (Fredrik Reinfeldt ) ville inte veta av honom. Värst vad du är initierad då  , var du där???
vitavargen
09-07-2010, 21:56
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 22:55)  Värst vad du är initierad då  , var du där??? Ha lie stake i dig och visa var är det jag har förtalat någon !
*Stintan*
09-07-2010, 21:59
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 22:54)  Du är inte ens borgerlig. Varför startar du alltid ett bråk inom de intressanta trådarna ? Vad har du för syfte ? Vad vinner du på det ?
Nu vågar du inte ens svara efter dessa exkrementer som du lagt i tråden. Jag betraktar honom och alla andra som oskyldiga tills motsatsen bevisats. Jag är inte hälften så låg som du i mina uttalanden så det där med bråk får du själv ta åt dig äran för.
vitavargen
09-07-2010, 22:02
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 22:59)  ........ Prata inte strunt nu ! Peka ut i denna tråd var är det jag förtalat någon !
*Stintan*
09-07-2010, 22:02
CITAT (vitavargen @ 09-07-2010, 22:56)  Ha lie stake i dig och visa var är det jag har förtalat någon ! Läs dina egna inlägg i tråden!!!
vitavargen
09-07-2010, 22:06
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:02)  Läs dina egna inlägg i tråden!!! Du har påstått att mellan 14:26 ( tråden startades ) till 18:26 ( dina exkrementer lagts in ) skulle jag ha förtalat någon. Visa mig vilket inlägg av mig och klockslag på det !
herkules
09-07-2010, 22:08
jag tror inte att man får en fot i röven av reinfeldt 2 månader innan valet om man inte har gjort nåt jävligt dumt. faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|