Full version: orolig
vildvittra
min 9-åriga kisse strimma har ätit något olämpligt som fastnat i magen sad.gif
gårdagen satt hon apatisk och bara blundade, kräktes mängder
ilfart till veterinären och där togs det prover,sen skickades vi hem igen ( en orolig lång natt med hulkande/kräkande katt spenderades)

idag åkte vi dit igen, hon blev inlagd ett dygn.... är det någon mer som haft sin katt inlagd?
är orolig för att de ska behöva operera henne så jag håller tummar att det hon ätit kommer ut naturliga vägen....
vill väl mest ventilera min oro och kanske hitta nån som suttit i samma sits
vänner och bekanta är domendagsdystra med jag känner mig hoppfull, där det finns liv finns det hopp ju...

har du haft ett annat djur inlagt eller har någon liknande anekdot tas det emot tacksamt också

/Nina med hjärtat kvar på bagarmossens sjukhus
Meriona
Nej men så obehagligt! sad.gif
Håller tummarna för att missen får ut det på egen väg, det är ju lättast så!

Har inte haft sådana djur som gärna läggs in på sjukhus, men ska tänka på dig! trostar.gif

Myosotis
Jadå min favoritkisse har varit inlagd. Han hade blivit påkörd, brutit ett framben och hade ett 13½ cm långt sår på bröstet som var varigt och geggigt och luktade ruttet kött för att han inte kom hem på en gång. Jag trodde aldrig han skulle klara sig, men veterinären lappade ihop honom. Stationsvård i nästan en vecka tror jag det var, över jul dessutom. Veterinären cyklade dit tom på julafton för att ta hand om min katt wub.gif (liten djurklinik med bara en veterinär och en assistent). Katter har verkligen nio liv, de klarar nästan vad som helst, din kommer säkert att bli bra, hon också. yes.gif
När jag sedan jobbade hos samma veterinär hade jag en katt med liknande symptom som din. På kvällen åt hon som vanligt, på natten spydde hon och på morgonen var hon helt apatisk. Jag tog med henne till jobbet varje dag, vi gav olja, kontrastmedel och röntgade och väntade, men det var helt stopp. På kvällarna tog jag med henne hem. I sista stund innan hon skulle opereras började hon kräkas, och då kräkte hon upp ett stort nystan med mask sick.gif Jag hade ju bara avmaskat mot bandmask duh.gif Så hon hade inget föremål som satt fast, det var bara mask, hon avmaskades och blev snabbt helt bra. Sen dess köper jag maskmedel som tar död på alla sorters mask.
Känner med dig smiley_small_hug.gif och håller tummarna, du får hålla oss uppdaterade tummenupp.gif
vildvittra
tack för alla tummar som hålls!jag tror de räknas!
röntgen är gjord och det visade sig vara ett främmande föremål i tjocktarmen, så det lilla matvraket har helt klart stoppat i sig något..

från djursjukhuset har det varit alldeles tyst, å ena sidan är jag ju ivrig och vill veta hur min kattant har det, och å andra sidan är det kanske bra att de inte ringt, för då har inget tok-akut skett
senast imorgon får jag besked, hoppas inte de behöver operera bästa vore om naturen hade sin egna gång whistling.gif
mamamaggan
Håller tummarna !!!

Hoppas hoppas att det kommer ut " av sig själv"!
mbn
Håller mina tummar hårt för din kisse!! Vet hur oroligt det är... kompiskram.gif
Meriona
Har du hört något Vittra? unsure.gif
vildvittra
två dagar fick strimma vara inlagd på dropp, och idag kom glädjebeskedet!hon mår bra!äter som en häst! Jag är bara så lycklig!tack för alla tummar!de behövdes!!!:)
Myosotis
yahoo.gif
Meriona
Tjohoo vad bra! yahoo.gif yahoo.gif

Vad var det i maggen egentligen? unsure.gif
Motti
härligt att allt blev bra kompiskram.gif har själv en katt på 9 år men han har aldrig varit sjuk tack och lov,måste ha varit en pärs för dig Grattis till ett gott slut blomma.gif Vet du vad det var som orsakade detta ?
vildvittra
det är ett stort mysterium vad hon drabbades av,trots mängder av prover.vid röntgen hade hon ju något som blockerade tarmen,under inläggningen har den gått upp i rök. De kunde inte hitta något varken i magen el i lådan! Ett provsvar har vi dock inte fått än,de testade sköldkörteln så vi får se i veckan. Jag är bara så innerligt glad att min bebis mår bra:)
Meriona
Ja det är ju huvudsaken, att hon mår bra. wub.gif
vildvittra
strimma tackar för tummarna:)
är så nöjd, slappar på min säng:)
Myosotis
Skönt att se att hon mår bättre. Vilken fin katt! Rakad på båda frambenen trostar.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon