färnevik
Pga stora problem med bladlöss i växthuset, har jag nu skickat efter rovdjur som ska ta hand om dessa åt mig, bladlusgallmygga och parasitstekel...

Behöver jag på något vis stänga för växthusets öppningar ? det står ju öppet hela dagarna nu i värmen, försvinner mina små bladlössbekämpare då tro?
Peztis
De gillar ju bladlöss och finns det där mat så lär de nog inte sticka iväg i första taget. Stänger du växthuset lär nog växterna stryka med i värmen.

Alternativet är väl i så fall att sätta myggnät för fönster och dörr.
färnevik
ja men det var det jag menade, myggnät eller liknande. Stänga går ju inte, då blir det växtbastu där inne. =)

Frågan är, BEHÖVS det, eller är det bara onödigt extraarbete med att sätta upp? Jag vill ju egentligen att andra insekter ska kunna komma in, för att hjälpa till med befruktningen...
Anja Danmark
Du behøver ikke lukke - så længe der er mad til dem, skal de nok blive omkring planterne.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon