Full version: Purpurmynta
Piela
Frågade om Mynta på annan avdelning och fick inget svar. Är det här myntagänget finns wink.gif!

Jag sådde Purpurmynta i våras och undrar om någon vet hur de växer till. Mina har varit så ynkliga fast plantorna är 4 månader. De andra perennsådderna har växt på bra men inte dessa. Nu har jag toppat ett par gånger och rotat/planterat även det toppade för att öka på plantantal. Det var bara 4 som grodde.

Någon som vet lite om dessa myntor eller frösådd av andra temyntor?
Hur gillar sniglar dem? (Jag har ganska mycket mördare)
DykUnderYtan
Jag har dessvärre inget svar men sådde också purpurmynta i våras. Mina har inte ens grott... sad.gif
Piela
Tråkigt att inget grodde för dig. Det var premiär för mig med frösådd inomhus. Då får jag vara lite stolt och nöjd ändå. Det var tre ynka plantor som kom upp. Sedan kom en,... eller var det till och med två(?) för ett par veckor sedan. Så de hade väl stratifierats klart dåwink.gif.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon