CITAT (flaxss @ 07-07-2010, 20:04)

många växter även perenner funkar att ha inne en säsong, dvs våren-sommaren-hösten. däremot till vintern kräver de flesta trädgårdsväxter vinterkyla för att gå in i vila och att ''återkomma'' nästa år. så vill du ha perenner inne för blommornas skull så får du se dom som slit-och-släng-blommor.
fuchsia är ju ingen trädgårdsväxt så att den är på friland, däremot odlas dom i krukor som är ute under den frostfriaperioden. dock finns det en del arter av fuchsia som spikfushcia som växer bra även inne och kan blomma om utan kyla. de flesta fuchsior odlas ute sedan övervintras inne frostfritt. men du får testa och se hur det går- däremot som jag skrev ovan perenner (örtartade växter som vi odlar i våra trädgårdar för skönhetsvärdet som vissnar ner till vintern och återkommer med blad och blommor nästa säsong). dessa perenner är nästan omöjliga att övervintra i rumsvärme utan ljus.
köper du dessa och vill ha dom inne så plantera om dom och ge dom regelbundet med näring och vatten. ha om du kan gärna fönstret öppet så dom får luftväxling och lite sol på sig. vill du prova att övervintra dom så bör du få ner tempen till 0grader, vilket kan bli svårt i en lägenhet man bor i.
Hej och tack för ditt utförliga svar! Jag visste inte att perenner betyder det du skrev, kul, då vet jag

Jag visste inte heller att dessa blommor måste frosta till sig för att kunna blomma igen. Jag trodde man satte om dem varje vår för de brukar alltid dö på hösten, i alla fall de jag sett, torkar igen helt.
Vad är det för ljus man ska ha för att de ska kunna övervintra?