Full version: Måste ventilera.....
Nettan8
Kom ut på vårt soldäck efter en långpromenad med mina hundar o där ser ut som en tromb har passerat! Krukar som jag hade klematissticklingar i, små plantor av prydnadsgräs, o krukor med sommarblommor i var helt utsprätta över hela golvet, taklöken som jag räddade häromdagen efter en liknande händelse hade försvunnit från sim kruka. Jag lyckades rädda gräset, en klematis o en del av sommarblommorna Men så jädra arg jag blev!!! Jag är hundra% på att den skyldige är koltrastarna!!! O till råga på allt har jag för första gången på 4 år (så länge har vi bott här) fått börja leta efter sniglar bland växterna, hittade massa bebisar som gick en tidig död till mötes. Ahh e så arg just nu!!!!!!!!!!! Tack,, nu e jag färdigventilerad ranting.gif
vitavargen
Du borde kanske skydda de växter som du inte vill att de blir uppätna / förstörda av fåglar och andra.

Lycka till !
Nettan8
Man får kanske börja göra det. Har aldrig varit med om liknande innan dock.
vanjalarsa
Förstår att du blev ilsken! Kan det vara så att koltrastarna skulle käka upp snigelbebeisarna och att det var det de rotade efter?
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Olle A
CITAT (vanjalarsa @ 09-07-2010, 10:31) *
Förstår att du blev ilsken! Kan det vara så att koltrastarna skulle käka upp snigelbebeisarna och att det var det de rotade efter?

Faktiskt fullt möjligt, för koltrastar hör till de få djur som äter små mördarsniglar med god aptit. Jag har själv sett det. Men det gör det förstås inte roligare med de förstörda växterna. trostar.gif

Olle
zaaritha
Koltrastar?
Här har de aldrig gjort nå´t illa!
Nettan8
CITAT (vanjalarsa @ 09-07-2010, 11:31) *

Nä,, de rotade i krukorna här uppe på däcket o där finns inga sniglar, men va gla´jag blir att höra att de äter snigel bebisar,, då är de välkomna hit igen!!! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon