orm_micke
09-07-2010, 08:29
Håller på att rensa upp i vårat gamla pannrum. Har nu fjärrvärme så har gått om plats där nere för att odla tomat/chili m.m. frå fröer. Men har ni några tips om hur jag ska göra det bäst!?
Som det ser ut idag så ska jag använda ytan där oljetanken stod, det är ca.3kvm. Det är nere i källare utan belysning men jag har köpt en högtrycksnatriumlampa på 400W från Willab. Det är betongväggar, skall man göra något med dom? Måla dom vita.... eller? Hat tänkt att göra en bänk i formplyfa + automatisk bevattingsystem. Fungerar det med duschsystem? Jag har nämligen ett sådant liggandes.
Tacksam för så mycket vettiga svar som möjligt!!!
kerstin z5-6
10-07-2010, 08:10
Jag är ingen tomatodlare men det där låter väl bra-har du växthus ute för sommarsäsongen sen ?
orm_micke
11-07-2010, 12:20
Kommer att stå ett färdigt växthus till våren. Har tänkt att vi ska börja gräva upp för växthus och köksträdgård iår, men inte nu när det är så varmt =)
kerstin z5-6
11-07-2010, 15:44
Då blir det där jättebra,! jag drev upp massor av perenner från frö i källaren förrr innan jag ordnade det på annat sätt.
Att måla väggen vit kan nog vara ide med din typ av lampa -själv kör jag med vanliga lysrör nära sådderna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.