FDstabo

Vet någon vart man kan få tag på detta? i Västragötalands regionen? Har gluttat på att bygga en egen men ser jäkligt svårt ut. Tänkte måste ju va lättare att se om man kan hitta begagnad... (Har kollat blocket)
Tack på förhand mvh
Andreas
RibesRubusVitis
Bygg en sån här:

http://www.dr.dk/DR2/Frilandshaven/Eksperi.../1009121912.htm

Jag tänker själv försöka med något liknande för vinframställning, och har sparat domkraften från min gamla skrotade bil. Som presskärl har jag skaffat en billig pastainsats från IKEA, 5 liters för 79 kronor. Motsvarande rostfria från andra tillverkare kostar minst tio gånger så mycket...
malcolm
CITAT (FDstabo @ 09-07-2010, 15:37) *
Vet någon vart man kan få tag på detta? i Västragötalands regionen? Har gluttat på att bygga en egen men ser jäkligt svårt ut. Tänkte måste ju va lättare att se om man kan hitta begagnad... (Har kollat blocket)
Tack på förhand mvh
Andreas

Testa med Tradera eller besök auktioner/loppis ute på landsbygden.

Tycker Ribes förslag inte verkar allt för komplicerat att bygga men jag skulle använda en hydraulisk domkraft istället, kan man få för någon hundring numera.
FDstabo

Tack... den ser inte så svår ut att bygga =) får bli senare på semestern. Tusen tack för svaren....
johan63
Have a look on Youtube (search for apple cider presses). I have learned a lot on home made apple crushers from these films (e.g. http://www.youtube.com/watch?v=NmmeeRbnyFo...eature=related).

My son who is 13 years old has (inspired by the youtube films) made a apple crusher himself which we used last week to make applejuice of the apples from our Swedish gård. Fun doing and easier than crushing apples like they do on the Danish webpage.

Mvh,

Johan

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon