Högväxta tomater kan vara väldigt passande om man har växthus. Erfarenheten jag sett blir ju enklare när de är så höga och skyddas på flera sätt. Blir de sköra och rangliga som lianer så skyddas de av den ombonade miljön. Vad är det som gör resultatet av antal blad mellan varje klase. är det sorten, uppdrivningsförhållanden med ljus, eller nåt annat. Om tomaten har 2 blad mellan varje klase blir ju plantan rätt så mycket kortare än om den har 4 blad. Finns det högväxta tomater med 2 blad mellan varje klase, tycker de måste vara mer idealiskt om man vill prova odla dom ute. Tack på förhand !
puffar upp tråden. Roligt om ni ville delge hur många blad ni har mellan klasarrna. På en gardernes delight är det väl 3 st om jag inte missminner mig. Vore intressant om flera personer :-) ville säga hur många blad och namnet på tomaten förstås :-)
Tack på förhand. Lugnt med tomatodlingen i år, ville planera lite till nästa år.
cinapuff
18-07-2010, 20:59
Jag har 3-4 blad på mina Gardeners Delight. Har 3 plantor och alla tre varierar med 4 blad mellan de nedre klasarna och 3 upptill.
Mvh
Cina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.