Full version: Gladiolus?
silos
Jag har Gladiolus i mina rabatter,men inga som helst antyding att de skulle vilja blomma.
Eller är det så att blommorna kommer senare under sommaren?
Jag är tacksam för ett svar!
kerstin z5-6
DE kommer senare ja smile.gif När planterade du ut dem i rabatten ?
silos
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-07-2010, 09:04) *
DE kommer senare ja smile.gif När planterade du ut dem i rabatten ?

I slutet av Maj stoppade jag lökarna i jorden.Jag har tre små rabatter runt träden,är det för skuggit?
Kan jag spara lökarna under vintern?
Dilara
De blommar sent ja. Ibland så sent som i september.
Knölarna förvaras torrt och svalt (frostfritt) under vintern, och de har oftast bildat sidolökar då.
silos
CITAT (Dilara @ 10-07-2010, 10:51) *
De blommar sent ja. Ibland så sent som i september.
Knölarna förvaras torrt och svalt (frostfritt) under vintern, och de har oftast bildat sidolökar då.

Hoppas då att mina Gladiolus kommer att blomma.
silos
Jag tror inte att mina gladiolus kommer blomma..sad.gif((
octachoron
Inga gladiolus hos mig har ännu fått några blommknoppar. De kommer senare under hösten.
varghem
Kompisens gladiolus är i full blom, zon 2
silos
Då kanske finns det hopp om att mina Gladiolus börjar blomma senare,annars kan du sen få lökarna om du skulle vilja ha!
Flowerlover
Hejhej smile.gif

Vill bara säga att gladiolusar blommar ju inte förrän senare på sommaren, så ha tålamod, själv bor jag i Luleå, och har prövat ha Gladiolusar och de har då alltid blommat flitigt smile.gif

Och vackra å ståtliga är de åxå smile.gif

Men de behöver ju stöd av vägg eller blomstöd, annars tippar de ju bara omkull av den tunga blomman som senare kommer, men den kommer att blomma.. de gör den vänta så får ni se smile.gif
Den som väntar på nåt gott vet ni.. smile.gif) yahoo.gif

Ha de.. smile.gif
varghem
CITAT (silos @ 04-08-2010, 14:07) *
Då kanske finns det hopp om att mina Gladiolus börjar blomma senare,annars kan du sen få lökarna om du skulle vilja ha!

Ja tack innocent.gif
Men tappa inte hoppet....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon