freya
Jag har bland gamla frösådder fått upp en Cosmos, trodde jag pga det dillika bladverket. Men blomman ser ut som en prästkrage. Vad kan det vara?
Eva 33c
Kan det vara baldersbrå som självsått sig i krukan kanske? Inte så ovanligt i såfall. Doftar den gott kan det vara kamomill också. Två förslag att börja med i allafall smile.gif
freya
Tog hem GIMP som verkar krångligare än Photoshop men men, det gick i alla fallminska ner storleken på filerna[img]http://www.odla.nu/forums

4.JPG
Kanske Baldersbrå då?? Om den varit som frö i jordsäcken kanske? Tror inte vi har dem här uppe.

2.JPG

3.JPG

1.jpg

Blir jätteglad för identifikation
Snöflinga

Den första är nog en opievallmo
Den andra vet jag ej
Den tredje kanske kan vara en riddarsporre rolleyes.gif
Aqvakul
Den tredje är nog ett kungsljus.
mimmi 1
Baldersbrå är det.... växer vilt rätt långt norrut..
Sussie F-Flower
Jag vet inte... men jag har olika sorters Kungsljus och dom har LÅNGA LÅNGA blad... g.gif
Dom kortaste bladen är ca 20 cm långa och ca 5 cm breda och dom längsta ca 40 cm långa och 8-10 cm breda....

Fast det är nog inte omöjligt att det finns med kortare blad..
OM någon av dina bilder skulle vara kungsljus så är det nog den sista för det skulle kunna stämma på själva blomstängeln...

Dom andra har jag ingen aning om vad det kan vara... confused.gif
Fina ser dom ut att vara i alla fall!
Red Top
3:e bilden skulle kunna vara en malva.
Sussie F-Flower
Red Top! Du har ju också kungsljus! Olika sorter? Långa blad på alla dina?
anne-li i olofstorp
Ser precis ut som mina Franska Kungsljus.... Vita med lila mitt i blomman! jättefona, men växer som......
Sussie F-Flower
CITAT (anne-li i olofstorp @ 24-07-2010, 00:42) *
Ser precis ut som mina Franska Kungsljus.... Vita med lila mitt i blomman! jättefona, men växer som......

Menar du sista bilden Anne-li?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon