netha
Robert Karl-Oskar Broberg ... på Svt1 just nu tummenupp.gif
herkules
han är underbar - helt outstanding! wub.gif
netha
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 22:10) *
han är underbar - helt outstanding! wub.gif

Absolut ... jag vet ingen som skriver texter som han. wub.gif
Motti
attans !missade det angry.gif hade grannarna här på fika då.Älskar hans ordvitseri och hur han syr ihop allt med igentligen ganska enkla ord :)Jag måste hej jag måste hej jag måste hejda mig tex :)eller båtvisan smile.gif
storm
AAAARg! missade det hoppas att de går i repris han är så finurlig med sina texter.
Gossen Ruda
En gång i tiden gillade jag honom och hans texter framför allt. Tyckte kanske han apade sig lite för mycket men det var ju kul när man var ung. Nu har jag vuxit upp och gått vidare, robban har inte lämnat puberteten än.
Chamomille
http://www.youtube.com/watch?v=eTzxZ0lg7L8

CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 22:47) *
robban har inte lämnat puberteten än.

Vem fasiken har det whistling.gif
netha
En gång i tiden gillade jag honom och hans texter framför allt. Tyckte kanske han apade sig lite för mycket men det var ju kul när man var ung. Nu har jag vuxit upp och gått vidare, robban har inte lämnat puberteten än.

Är du avundsjuk? laugh.gif
*Stintan*
Jag gillar helt klart Robban wub.gif
malcolm

Måste men bli så himla vuxen då...? Owe Thörnqvist är en annan ordkonstnär som fortfarande roar en publik trots sina 80 år. Förutom det så skulle jag vilja köpa en moppe igen. Ingen fräsig EU-moppe då utan en gammal Puch eller Zündapp. bravo.gif
Aqvakul
CITAT (malcolm @ 12-07-2010, 11:43) *
Måste men bli så himla vuxen då...? Owe Thörnqvist är en annan ordkonstnär som fortfarande roar en publik trots sina 80 år. Förutom det så skulle jag vilja köpa en moppe igen. Ingen fräsig EU-moppe då utan en gammal Puch eller Zündapp. bravo.gif

yes.gif Älskar Robban, Owe och gamla moppar... wub.gif
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 20:47) *

jaa, och jag tycker likadant - så därför såg jag inte heller programmet!
Motti
Måste hej jag måste hej jag måste hejda mig :)eller Båtvisan:)älskar robban !
netha
Så härligt att han inte ställde sig i ledet utan gick sin egen väg. tummenupp.gif
Chamomille
http://www.youtube.com/watch?v=WjwdVwfAj0s
Motti
ja han borde få "karamelodipriset "om han inte redan fått det smile.gif
Chamomille
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:10) *

tummenupp.gif
Motti
Marie -Theres :)underbar
Aqvakul
CITAT (Motti @ 13-07-2010, 23:10) *

Han fick det redan 1989 med följande Ramelsk motivering:

"För att han i decennier lyckats bana en ensamväg genom underhållningsdjungeln vid sidan av gängse röjare, ofta ett par takter före – och för att han, styrd av skärpt iakttagelseförmåga, lyhörd musikalitet och burlesk humor, framgångsrikt designat och solobefolkat sin alldeles personliga manege."
wub.gif
skogstroll
i morse på bussen satt jag och småtrallade på Underbara Uppblåsbara Barbara giggle.gif Det blir så kul man gör sig
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 14-07-2010, 10:55) *
i morse på bussen satt jag och småtrallade på Underbara Uppblåsbara Barbara giggle.gif Det blir så kul man gör sig

tummenupp.gif kompiskram.gif
Motti
kompiskram.gif
silos
Honom tycker jag mycket om!!!
bergvallmo
Jag blir så avundsjuk på dem som kan få till det med ordkonst och ordvrängeri. Han är bra, likaså Tage Danielsson var helt otroligt duktig. wink.gif
skogstroll
CITAT (Aqvakul @ 14-07-2010, 10:56) *
tummenupp.gif kompiskram.gif

....jag vara ytländsk representant ja... jag sälja uppblåsbar kärlekstant. Jag ha i påse du komma få se? Hon a mulli mulli nuh! giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon