catlady
Jag har bestämt mig för att plantera Bokharabinda för att täcka en ful fristående gammal mur. Muren är 5 meter lång och 2 meter hög. Jag läste om någon annan som planterade i juli, och att det egentligen går att plantera när som helst under sommarhalvåret - stämmer det? Eller borde jag vänta till i höst?
Jag tänkte två plantor, en på var sida av den gamla brunnen - det borde väl räcka?
Någon som vet var man kan få tag på plantor av Bokharabinda nu i Malmö-området? Kanske till och med någon som vill bli av med sin? Jag kanske kan komma och gräva upp!

Tacksam för alla råd!
Aqvakul
Är plantorna krukodlade så går de att plantera under hela växtsäsongen. Värsta hettan (som nu) är dock mindre lyckat... Gräver du upp en planta och så bör planteringen helst ske tidig vår eller sen höst.
Huggorm
Ja, att göra det i den här hettan är nog inte det smartaste. Även om man vattnar extremt mycket så är det inte säkert att det skadade rotsystemet som blir när man gräver upp plantan kan klara avdunstningen från löven. I såna fall kanske man skall beskära även de ovanjordiska delarna en hel del.
catlady
Jo - det får bli när denna värmeböljan är över naturligtvis. Men jag räknar med att den är det någon gång nästa vecka smile.gif
Vad tror ni - finns de i butikerna nu?
Huggorm
Jag tror absolut att det kan finnas några exemplar kvar i många butiker
catlady
Har varit runt lite och frågat efter plantor men de har alla varit slut - så det ser ut som att jag får ta det till hösten. Tack för alla svar i alla fall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon