Full version: Kossor
Olle A
Medan man väntar på att rådjuren ska komma fram på fälten, kan man ta lite bilder på grannens kossor. Han har inte så många kvar nu. Förra året lade han ner det mesta, som den siste mjölkbonden i Ödsmål.

[attachment=52168:Kossa.jpg]
[attachment=52169:Tjur.jpg]
[attachment=52170:Kossor.jpg]
[attachment=52171:Diabild.jpg]

Olle
Bettis
Så söta wub.gif iaf nr 2 giggle.gif
Chamomille
wub.gif
Myosotis
Söta kossor wub.gif

Här kommer en bild på Greta och hennes tjurkalv som jag brukar passa ibland.

Olle A
Tack ska ni ha! Myo, dina var också fina, "omålade" brukar vi lite på skoj kalla sådana.

Olle
Chamomille
Greta... wub.gif Är du både hundvakt och kovakt smile.gif
Myosotis
giggle.gif "omålad"

CITAT (Chamomille @ 12-07-2010, 14:57) *
Är du både hundvakt och kovakt smile.gif

När jag passar deras gård ingår det kossor, hästar, katter, höns, kaniner, papegoja och fiskar, tidigare hade de även gerbiler. Hundarna brukar de ta med sig så jag får ta med mig min daghund för att det ska vara hund där också.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 13-07-2010, 08:08) *
giggle.gif "omålad"
När jag passar deras gård ingår det kossor, hästar, katter, höns, kaniner, papegoja och fiskar, tidigare hade de även gerbiler. Hundarna brukar de ta med sig så jag får ta med mig min daghund för att det ska vara hund där också.

tummenupp.gif
zaaritha
"Kossor" är väl trevliga--i o f s.
Men--om man har c 150 st på gärdena runt om huset-som bara råmar
o gapar--så blir man trött!
Myosotis
Skicka hit några då! tummenupp.gif Här är det många fågelarter som har försvunnit sen beteshagarna planterades med gran, smörbollar och orkidéer är utrotade. crying.gif Jag blir så glad när jag ser kossor som håller markerna öppna och bevarar mångfalden! wub.gif
malcolm
Alvaret på Öland är på väg att växa igen pga. kobrist, enarna tar över.
hattstugan
Ja det är ett tråkigt landskap på många håll i Sverige nu sedan de flesta jordbrukare slutat med djurhållning!

Men här runt i Mälardalen finns det lite för mycket hästar av alla de slag! Mest trav där jag bor men de håller ju landskapet någotsånär öppet ändock!!
Jan Lindgren
Hej!
Det är tur att det finns så många hobbydjurägare som har betesdjur. Utan alla dessa så skulle skogsbygderna helt växa igen med en minskning av en mängd organismer.
MVH
Jan Lindgren
silos
Ååå så vackra kossor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon