Malin_MeL
Jag har tidigare odlat sallad i balkonglådor med gott resultat. iår är första gången jag odlar den på friland, men jag tycker att den blev besk. både cossallad och plocksallad är inte speciellt goda faktiskt sad.gif jag tycker allt jag har vattnat bra. vad kan det bero på? jag har nog nåringsvattnat mindre iår än jag brukar, men de här växt fort så jag har inte tyckt det behövts, men kan det vara orsaken?
Peztis
Jag undrar i alla fall om det inte kan vara vattningen... Det är ju sååååå torrt!

Vi tömde vår pool på 12 kubik vid kanten till åkern vid vår tomt förra helgen. Jag var lite orolig för att det skulle bli en sjö där men det var blött ungefär en meter bort - allt gick nedåt. Det sa liksom bara SLUUUURRRRP!
Sorry, lite OT... giggle.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det går åt mycket vatten till sallat och helst ska det inte vara så varmt klimat till denna växt så riktigt varma somrar så kan den lättbli beskare. Olika sorter blir dock olika lätt beska + ju längre bladen sitter på plantan desto mera beska verkar de få så unga små blad kan vara mindre beska än de stora lite äldre bladen.
Malin_MeL
Vi har faktiskt inte den torkan som varit i övriga landet. det har regnat 2-3 ggr per vecka här. så det är inte speciellt torrt i jorden heller.

det kanske blir bättre under sensommaren, sår väl nytt när sommaren går mot slutet. ska tills dess kanske testa att vattna mer ändå...
men jag får nog testa nya sorter nästa sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon