|
Tingstäde
18-01-2004, 10:20
Ingemar skriver i ett meil till mig a pro på en 70 000-inläggstävling: "det låter som en kul idé ... som jag ser det är det bara ett problem ... vi har redan passerat 70 000 inlägg. Det ser inte så ut men det beror dels på att jag tagit bort en hel del när jag städat upp och även på att det som skrivs i Support och Testavdelningen inte räknas in ... Om vi sätter ett mål längre fram kan vi förbereda det bättre och inga tveksamheter skulle finnas om vilket inlägg som vinner ... 100 000 vore ju jämt och bra eller ligger det för långt fram? Hur som helst kan det behövas lite tid för att förbereda med priser osv. Jag tycker också att vi även borde ha ett andra- och tredjepris efter som många säkert kommer att försöka skicka samtidigt ... t.ex. 99 999 och 100 001..." Kanske någon som är bra på matte kan räkna ut ungefär när 100 000 passeras? Ja - vad sägs ? Själv menar jag att Ingemars synpunkter är kloka och säkert riktiga och om vi bara lugnar oss lite kan det bli en riktigt bra tävling. Tingstäde
de e ju taget förstås då ser vi fram emot att få veta vilken siffra som gäller
Hannele
18-01-2004, 11:06
Det spelar väl ingen roll, om de bortkastade inläggen inte räknas? Vi kan ju bestämma, att de 70.000 som syns på Index-sidan, räknas?
Hur långt är det kvar till 100000?  Det kanske är närmare än 70000. Fast jag tycker som Hannele, att vi firar 70000 trots att vi egentligen är uppe i fler inlägg. Och sen firar vi 100000 också!
Annelie
18-01-2004, 11:29
Den där siffran är ju bara en symbolik, men som jag förstår det så har Ingemar koll på det exakta antalet inlägg och det blir klurigt för honom att se vilket inlägg som blir det vinnande eftersom det i verkligheten kanske blir inlägg 83 722?! Om vi ska köra efter Ingemars förslag så får vi kanske be om att han upplyser oss om hur många inlägg vi har kvar till 100 000 innan vi kan yttrycka oss om det ligger för långt fram i tiden eller ej! Jag själv tycker att det hade varit trevligt om tävlingen kunde avgöras under våren.
CITAT (Berith @ 18-01-2004, 11:24) Fast jag tycker som Hannele, att vi firar 70000 trots att vi egentligen är uppe i fler inlägg. Och sen firar vi 100000 också!  bra då firar vi fler gånger det gillar jag
Ingemar
18-01-2004, 12:18
Om ni håller muspekaren över tex.  så ser ni vilket nummer ett inlägg har. Det står sist i adressen som dyker upp längst ner i webläsaren. Eller om ni klickar på citera så står det sist i adressfönstret längst upp i webläsaren. Att bara gå efter siffran på förstasidan gör det svårt att säkert bestämma vilket inlägg som är tex. 70000. Om många skriver ungefär samtidigt, vilket nog skulle ske vid en tävling blir det i princip omöjligt att i efterhand avgöra vilket som är det vinnande när 70000 passerats.
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 12:18) Om ni håller muspekaren över tex.  så ser ni vilket nummer ett inlägg har. Det står sist i adressen som dyker upp längst ner i webläsaren. Eller om ni klickar på citera så står det sist i adressfönstret längst upp i webläsaren. Haha! Ingemars inlägg var nr 70097!
Ingemar
18-01-2004, 12:25
Vinner jag nåt?
Det är Adri-Anne som vinner 70000-tusentävlingen!!! I den här tråden finns ett inlägg som hon skrev klockan 19.16 den sjuttonde januari!! Det är inlägg nr 70000!!!
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 12:25) Vinner jag nåt?  Allas beundran kanske?
CITAT (Berith @ 18-01-2004, 12:43) CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 12:25) Vinner jag nåt?  Allas beundran kanske?  Det har han väl redan!!
Har han säkert!  Och han se lika glad ut vad vi än ställer till med.
Ingrid på Västkusten
18-01-2004, 13:03
Någon gång önskar jag att Ingemar visade bilder på sin trädgård!!!
jag år så nyfiken - tänk vad han måtte ha plockat upp under årens lopp!!
Hälsar Ingrid
Grattis Adri-Anne till det 70 000:e inlägget! Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Någon som har koll på den ungefärliga inläggsfrekvensen? 300 000 inlägg borde vi väl inte nå förrän i höst tänker jag...? Well, well...vi som odlare borde väl ha lärt oss tålamod. Sanna - som i alla fall nu siktar på 80 000!
Susanne i Linköping
18-01-2004, 13:38
Första året gjordes det knappt 60.000 inlägg, så vi får nog vänta ett tag på nr 100.000. Sen är det väl en viss risk för fusk: ligger vi ett par hundra inlägg från 100.000 sent på kvällen kanske någon fuskis väntar tills den är ensam på forumet och sen dräller in massor av inlägg. Hur undviker vi detta?
Helen i Piteå Zon 5
18-01-2004, 13:46
CITAT (sanna @ 18-01-2004, 13:29) Grattis Adri-Anne till det 70 000:e inlägget! Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Någon som har koll på den ungefärliga inläggsfrekvensen? 300 000 inlägg borde vi väl inte nå förrän i höst tänker jag...? Well, well...vi som odlare borde väl ha lärt oss tålamod. Sanna - som i alla fall nu siktar på 80 000!  Att skicka lite fröer till vinnarna kan väl vara en kul grej, det ställer jag upp på! /Helen.
CITAT (Susanne i Linköping @ 18-01-2004, 13:38) Första året gjordes det knappt 60.000 inlägg, så vi får nog vänta ett tag på nr 100.000. Sen är det väl en viss risk för fusk: ligger vi ett par hundra inlägg från 100.000 sent på kvällen kanske någon fuskis väntar tills den är ensam på forumet och sen dräller in massor av inlägg. Hur undviker vi detta? Dom är lätträknade som är uppe mitt i natten, men att skriva några hundra inlägg mitt i natten är väl ingen som orkar. Det ska va nåt vettigt oxå. Sen ska det ta 20 sek. mellan inläggen från sin dator och då kan du ju räkna ut hur många inlägg man hinner på en timme. Och så roligt är det inte att komma först till 100.000 !
Gunvor Nilsson
18-01-2004, 14:13
CITAT (sanna @ 18-01-2004, 13:29) Grattis Adri-Anne till det 70 000:e inlägget! :)
Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Fniss!!  Jag skulle vilja se din min Ann om det skulle dimpa ner en postsäck med fröer från alla här på forum!  . Jag säjer bara Grattis! /Gunvor
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-01-2004, 13:03) Någon gång önskar jag att Ingemar visade bilder på sin trädgård!!!
jag år så nyfiken - tänk vad han måtte ha plockat upp under årens lopp!! Håller med dej Ingrid!  Och jag vill se bilder på hästarna.
Eva i Skåne
18-01-2004, 15:17
CITAT (Gunvor Nilsson @ 18-01-2004, 14:13) CITAT (sanna @ 18-01-2004, 13:29) Grattis Adri-Anne till det 70 000:e inlägget! Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Fniss!!  Jag skulle vilja se din min Ann om det skulle dimpa ner en postsäck med fröer från alla här på forum!  . Jag säjer bara Grattis! /Gunvor Ann var väl ganska less på sina frösådder förra våren när de upptog hela huset  . Minns ni? Vi får nog skicka sticklingar istället till henne 100.000. Kan det bli framåt sommaren? Jag hävdar fortfarande att inlägg som "he he", "Ahhh" osv inte får gälla som vinnande, men det blir kanske svårt.  (Nu har vi ju inte så många sådana skribenter här, men det kan ju uppstå nya, bara för chansen att vinna  )
Helen i Piteå Zon 5
18-01-2004, 15:18
CITAT (Gunvor Nilsson @ 18-01-2004, 14:13) CITAT (sanna @ 18-01-2004, 13:29) Grattis Adri-Anne till det 70 000:e inlägget! Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Fniss!!  Jag skulle vilja se din min Ann om det skulle dimpa ner en postsäck med fröer från alla här på forum!  . Jag säjer bara Grattis! /Gunvor Vilken önskepost!!! Jag skulle bli alldeles salig av lycka!!!! / Helen
CITAT (sanna @ 18-01-2004, 13:29) Ska vi inte skicka lite fröer till henne? Grattis Adri-Anne för bra skjutet! Jag har redan skickat frön för en anann anledning... undrar bara var hon ska odla alla fröna om vi alla skulle skicka??!! Nu siktar vi på 100.000 och håller koll på vem som prickar det! Sedan blir det väl varje hundratusen vi firar??
CITAT (Eva i Skåne @ 18-01-2004, 15:17) Ann var väl ganska less på sina frösådder förra våren när de upptog hela huset  . Minns ni? Vi får nog skicka sticklingar istället till henne  Blir vi inte ganska less allihopa när det står krukor och andra pottor överallt i fönstren så man knappt kommer åt att vattna!?  För att inte tala om avhärdningstiden... när alltihopa ska bäras ut och in varje morgon och kväll! ...det är för kallt att skicka sticklingar, de fryser ihjäl... Luleå : - 19° just nu... Höll alldeles på att glömma... Grattis Ann! Perfect timeing!
jag är ju en av nattsuddarna o inte skulle jag då sitta o hitta på trams för o vinna ,det syns ju om de e ett relevant inlägg eller hur så det e ju lätt att se till att de inte blir en sån som vinner grattis Adri-Anne för att du vann den här omgången men nu siktar vi på 100 00 eller hur o när de kommer har vi bergis glömt att hålla kollen
Ingemar
18-01-2004, 17:43
CITAT Håller med dej Ingrid! :D Och jag vill se bilder på hästarna. Jag har lagt upp lite bilder på (o)djuren i mitt album. CITAT Någon gång önskar jag att Ingemar visade bilder på sin trädgård!!! jag år så nyfiken - tänk vad han måtte ha plockat upp under årens lopp!! Trädgårdsbilderna får jag återkomma till. Och så gammal är jag inte
Adri-Anne
18-01-2004, 18:09
Jisses!!! Det är första gången jag har vunnit en tävling utan ens ha en tanke på någon tävlin. Också på det inlägget Jag var pratsjuk och bluddrade på och lät fingrarna gå, och så blev resultatet av skitpratet, det här.  " Det hade jag inte en aaning om. "
Ingrid på Västkusten
18-01-2004, 18:39
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 17:43) Trädgårdsbilderna får jag återkomma till. Och så gammal är jag inte  Todeloo, Gärma mer på de upphöjda doningarna etc åsså vet vi ju alla att storleken har ingen betydelse och äldst vet inte mest! Glada skratt ifrån Ingrid
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 17:43) Jag har lagt upp lite bilder på (o)djuren i mitt album. Tackar!
Hannele
18-01-2004, 19:12
Var hittar ni 70.000...? Jag ser att det står på indexsidan: Forumets medlemmar har gjort 69531 inlägg totalt
Maria i Helsingborg
18-01-2004, 19:21
Man kunde visst klicka på citera där till höger -------------------------------------------------------------> och sedan kolla sista siffrorna i adress-fönstret
Gunvor Nilsson
18-01-2004, 19:23
Ja, där ser man att vi är uppe i över 70200 nu! /Gunvor
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 17:43) Jag har lagt upp lite bilder på (o)djuren i mitt album. Åhh Ingemar jag bara älskar Gaia i kattkorgen guuuud va sööööt o va jag garvade  det måste vara en underbar vovve
*Felix matte*
18-01-2004, 20:15
Gaia i kattkorgen  Sååå sött Felix hade en Dobberman.... Batman... kompis som inte längre finns kvar De kom jättebra överens trots storleksskillnad. Överhuvudtaget så har han alltid haft och har också nu, stora kompisar Bilder finns i mitt Djuralbum
Oh så fina djurbilder du har i ditt album,Gaia i kattkorgen är för söt,en kompis till min son har en doberman Bissy, jag passade henne en gång det kostade mig en stortånagel.Tyvärr är doberman en stolek för stor för mig,är bara 153 cm.kort det ser faktiskt konstig ut när jag går ut med en doberman men jag tycker de är så fina.Dina katter är söta de med.Hästarna också. Mvh.Renate
Tack för titten Ingemar!  Vackra djur och stooor trädgård...  Din trädgård är nästan 4 000 m2 större än min! - Låter jag avis...?  - Jag är det!!! CITAT åsså vet vi ju alla att storleken har ingen betydelse jo, ibland så har den faktiskt det...
CITAT (Felix matte @ 18-01-2004, 20:15) Överhuvudtaget så har han alltid haft och har också nu, stora kompisar  Han kanske tror att han är en stor hund? Tico — min största hund — tror nämligen att han är en liten hund. Vill gärna sitta i knä, bli buren etc.
"Det finns inte så liten hund att den inte är en hund" har någon sagt. Och visst, även de pyttesmå chicuachua-hundarna kan få för sig att den är minst en grand danois ibland...
Ingemar
19-01-2004, 18:49
CITAT Gärma mer på de upphöjda doningarna etc åsså vet vi ju alla att storleken har ingen betydelse och äldst vet inte mest!
Glada skratt ifrån Ingrid Jag ska se om jag kan hitta några bra bilder, fast dom kan ändå inte förmedla känslan av jorden i bäddarna. CITAT Åhh Ingemar jag bara älskar Gaia i kattkorgen guuuud va sööööt o va jag garvade  :lol: :lol: :rolleyes:  det måste vara en underbar vovve  CITAT Gaia i kattkorgen  Sååå sött CITAT Oh så fina djurbilder du har i ditt album,Gaia i kattkorgen är för söt. Då skulle ni se henne när jag bär omkring henne på ryggen, då är hon söt! Med framtassarna på mina axlar och baktasarna runt midjan tar vi ett par rundor varje dag. Ska försöka fixa bilder
Ingemar
19-01-2004, 18:55
CITAT (Betty @ 18-01-2004, 20:44) Tack för titten Ingemar! :) Vackra djur och stooor trädgård...  Din trädgård är nästan 4 000 m2 större än min! - Låter jag avis...? :rolleyes: - Jag är det!!! CITAT åsså vet vi ju alla att storleken har ingen betydelse jo, ibland så har den faktiskt det...  Tack! Jag vet inte om det är något att vara avundsjuk på, visst är det kul med lite ytor så man kan förverkliga alla sina idéer, men det måste ju skötas också
CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 17:43) Jag har lagt upp lite bilder på (o)djuren i mitt album. Ja ja! Ingemars odlingar är säkert spännande men jag är fortfarande mest nyfiken på hästarna... Vad gör du med dom? Kör dom? Tränar dom? Låter dom bara leva livet i hagen?
Ingemar
20-01-2004, 07:27
CITAT (Berith @ 20-01-2004, 07:03) CITAT (Ingemar @ 18-01-2004, 17:43) Jag har lagt upp lite bilder på (o)djuren i mitt album. Ja ja! Ingemars odlingar är säkert spännande men jag är fortfarande mest nyfiken på hästarna... Vad gör du med dom? Kör dom? Tränar dom? Låter dom bara leva livet i hagen?  Jag gör ingenting med hästarna, mer än att hålla dom från mina planteringar. Dom äter allt som kommer i deras väg, som tex. mitt egenhändigt ympade familjeträd med fyra sorters äpplen. Det tog mig ett par år att ympa och beskära till det som jag ville ha det - det tog hästarna ett par minuter att käka upp det Annars lever dom mest livet i hagen och min sambo motionsrider dem.
Ajdå! Synd på trädet.  Dom kanske hade känt mer ansvar om dom fått vara med vid ympningen, känt sej delaktiga liksom.  Neej, skämt åsido det är inte lätt att lära dom vad dom får eller inte får äta. Men hästar är väldigt läraktiga djur, och dom pratar faktiskt med oss. Vår häst visar verkligen om hon är sur på oss för nånting. T.ex. om vi har varit ute och kört och det inte gått så bra som vi ville, eller varit så roligt som vi väntat oss.  När det är säsong för äpple brukar hon få det som belöning efter körningen. Då kan hon ta emot det men sen spotta ut det igen bara för att visa att man inte kan fjäska för henne. En tjej som kan "tala med hästar" har också berättat för oss vad hon gillar och hur livet som häst egentligen är. Så nu vet vi vilken vagn hon tycker allra bäst om, att vatten är härligt och att ett får är bättre sällskap än att gå ensam i hagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|