Lokan
Vilka är dessa som flyger så fint i formation? Skrattmås, tärnor eller pingviner?? rolleyes.gif

[attachment=52209:IMG_1718...erad_1_0.jpg]
Olle A
Det ser ut som skrattmåsar, men att de skulle flyga i sådan plogform har jag aldrig sett förut.

Olle
Meriona
Jag har aldrig sett skrattmåsar så svarta under vingarna ens när det är solnedgång. Nej, det måste vara nåt annat.
Lokan
Tack Olle! Visst är det konstigt!? confused.gif Jag har heller aldrig sett måsfåglar flyga så. Tur att jag har bildbevis! biggrin.gif Bilden är tagen för en dryg timme sen.... Och söderut var dom på väg!

Oj, där hann Meriona emellan.... Tack! Kanske det är 'ungdomar'??
Lokan
Förstorade upp lite grann...

[attachment=52211:IMG_1718...erad_2_0.jpg]
FiddeP
Både gamla och unga skrattmåsar. Jag har aldrig heller sett dem i plog.
netha
Har heller aldrig sett dem i sträck.
Tikka
Detta har jag heller aldrig uppmärksammat så jag ställde frågan på ett fågelforum om det var vanligt att skrattmås flyger i V-formation och svaret löd "Ja, det är ganska vanligt att skrattmåsarna flyger i V-formationer. Särskilt om de flyger på lite höjd. "
Så så kan det vara smile.gif
Berith
Jag såg en sån plogformation nån dag efter att Lokan la in första bilden. Vi var tre som såg det, men bara jag som "sett" det förut och det var här. yes.gif
Lokan
Tack Ticka! Roligt att veta! thanks.gif
Och vilket sammanträffande Berith! Kanske var det den tiden på året som dom flyger iväg!? rolleyes.gif
Berith
Ja kanske det! Jag blev i alla fall jätteförvånad - "Men jösses! Där är ju en sån där plog som jag såg på Odla!" ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon